عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » محدوده پیشنهادی منطقه آزاد اینچه برون در کارگروه تخصصی دولت بررسی شد

مدیر اجرایی پروژه منطقه آزاد اینچه برون گلستان؛

محدوده پیشنهادی منطقه آزاد اینچه برون در کارگروه تخصصی دولت بررسی شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

محدوده پیشنهادی منطقه آزاد اینچه برون در کارگروه تخصصی دولت بررسی شد

در پی بازدید نمایندگان کارگروه تخصصی و اعضای دبیرخانه مناطق آزاد کشور از اینچه برون محدوده پیشنهادی منطقه آزاد صنعتی ـ تجاری گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری و به نقل از ایرنا این بازدید در راستای ارائه نقشه های محدوده مناطق آزاد جدید به مجلس شورای اسلامی انجام شد.

مدیر اجرایی پروژه منطقه آزاد اینچه برون در این باره گفت: استاندار و تعدادی از مدیران گلستان در جریان این بازدید بر تحقق هر چه زودتر وعده رئیس جمهوری در ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و اهمیت آن در رونق اقتصادی و محرومیت زدایی از استان تاکید کردند.

حمیدرضا قالیباف اظهار کرد: در جریان این بازدید پس از تبادل نظرات کارشناسی پیرامون محدوده منطقه پیشنهادی، آخرین تغییرات صورت گرفته مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این سفر اعضای هیات اعزامی با حضور در محدوده های منطقه مورد نظر از نزدیک با ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود آشنا و با مسئولان حوزه های صنعت، کشاورزی و محیط زیست گفتگو کردند.

مدیر اجرایی پروژه منطقه آزاد اینچه برون افزود: در پایان این سفر دو روزه، نقشه پیشنهادی استان گلستان برای تایید نهایی به شورای عالی مناطق آزاد ارائه شد.

با تایید نهایی نقشه های مناطق هفت گانه جدید از سوی شورای عالی مناطق آزاد به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و ارائه به مجلس شورای اسلامی، بزودی در مورد لایحه ایجاد این مناطق در صحن علنی رای گیری انجام خواهد شد.

قالیباف اظهار امیدواری کرد با تامین نظر مجلس و تلاش مسئولان گلستان این لایحه با رای نمایندگان تصویب و اجرا شود تا از این طریق زمینه برای اجرای وعده دولت و تحول اقتصادی و شکوفایی صنعتی استان فراهم گردد.

ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گنبدکاووس در سفر آذرماه سال 1393 رئیس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان تصویب شد و علی رغم رای منفی مجلس نهم، مجلس دهم یک فوریت آن را تایید کرد.

ارتباط زمینی با کشورهای آسیای مرکزی و فعال بودن مسیر ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و عبور آن از مرز اینچه برون گلستان، وجود زمین های کم بازده در شمال استان و لزوم بهره گیری از آن در بخش صنعت از جمله اهداف ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در شرق گلستان است.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .