عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه درختکاری باید در صدر برنامه های منابع طبیعی باشد

استاندارگلستان:

توسعه درختکاری باید در صدر برنامه های منابع طبیعی باشد

استاندار گلستان گفت: توسعه درختکاری باید در صدر برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان باشد.

 

دکتر “حسن صادقلو “ در جمع مدیریت و تعدادی از مسئولان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خواهان توسعه درختکاری از طریق طرح هایی مانند جنگل کاری، زراعت چوب و کاشت درختان مثمر به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک استان با توجه به نیاز کشور برای بهبود شرایط اکولوژیکی و اقتصادی شد.
استاندار گلستان هم چنین در باره لزوم داشتن سند راهبری منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای رسیدن به شاخص ها تأکید کرد و انجام اقدامات جدی عملی و حضور در عرصه ها را برای انجام پروژ ه های مختلف ضروری دانست.
صادقلو حفاظت از جنگل ها و مراتع موجود استان و اقدامات عملیاتی و عمرانی برای جلوگیری از خسارات سیل از طریق پروژه های آبخیزداری را از مهم ترین اقدامات منابع طبیعی برشمرد.
وی هم چنین در این زمینه به تشکیل اتاق فکر، استفاده از مشارکت مردم از طریق شفاف سازی و تعامل با آحاد جامعه و فرهنگ سازی همه جانبه اشاره کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان نیز در این نشست، در قالب پاورپوینت ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده از سال های گذشته تا کنون و برنامه های سال جاری، خواستار حمایت جدی استاندار از توسعه منابع انسانی این حوزه به ویژه در بخش حقوقی شد.
مهندس حمید سلامتی هم چنین حمایت و پیگیری طرح ملی جامع پیشگیری و اطفاء حریق کشور که توسط استان گلستان تهیه شده و اختصاص اعتبارات لازم در حوزه جنگل کاری با توجه به پتانسیل 35 هزار هکتاری استان را خواستار شد.
استان گلستان دارای 430 هزار هکتار عرصه های جنگلی و بیش از یک میلیون هکتار عرصه های مرتعی است.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1263
  • کد خبر : 336