عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشكيل استان مجازي نياز به زيرساخت دارد

پرفسور عاملي:

تشكيل استان مجازي نياز به زيرساخت دارد

تشكيل استان مجازي نياز به زيرساخت دارد

پرفسور عاملي گفت : تشكيل استان مجازي نياز به زيرساخت دارد و اگر اين زيرساخت‎ها و انقلاب فشار شكل نگيرد نمي‎توان به مردم آنطور كه مد نظر است خدمت كرد.

حجت‌الاسلام" سعيد رضاعاملي " ظهر امروز پنج شنبه در نخستين همايش ملي استان مجازي در بستر شبكه ملي اطلاعات كه در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان در حال برگزاري است، اظهار داشت: فضاي مجازي يعني به مشاركت گرفتن تمام كاربران در به‌كارگيري توليد، ساخت و محتوا در دنياست.
وي اضافه كرد: اگر مي‎خواهيم استان مجازي را داشته باشيم در ابتدا بايد انقلاب فشار را كه همان تبديل كردن اطلاعات به داده است را انجام دهيم.
نظريه‌پرداز فضاي مجازي گفت: مجازي‌سازي يعني توليد استبداد خير در جامعه است.
وي تاكيد كرد: اگر مي‎خواهيم توليد را به سيستم تبديل كنيم بايد به سمت فضاي مجازي برويم و امروز مجازي‎سازي كار و خدمات يعني توليد استبداد خير است .
وي ادامه داد: تشكيل اينترنت از مغز انسان شروع شد و قابليت ذهن انسان دنياي فضاي مجازي را شكل داد.
استاد دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: در دوره جديد در فضاي مجازي و واقعي دوره غلبه كردن انسان بر ماشين است و اين به اين معني است كه رفتار انسان به رباط تعريف و واگذار مي‎شود و رباط‎ها در آينده رفتار انسان را پياده خواهند كرد.
عاملي گفت: پيش‎بيني مي‎شود در سال 2050 تمام رفتار انسان قابل رباطي شدن است.
وي افزود: ما امروز با جهاني روبرو هستيم كه يك تساعد مجازي را ايجاد كرده است و معني آن در توليد اين است كه اگر در فضاي واقعي تعداد تيراژ كتاب ملاك عمل است اما در دنياي مجازي وقتي يك كتاب منتشر مي‎شود به اين معني است كه اين كتاب N بار در دنيا منتشر و توليد شده است.
نظريه‎پرداز فضاي مجازي تصريح كرد: جهان مجازي جهاني است كه كم شدن اطلاعات در آن به وجود نمي‎آيد و اين محيط متمايل به بي‎نهايت است.
عاملي تاكيد كرد: دامنه زندگي مجازي از فرد، زندگي، مديريت ترافيك، فناوري پزشكي و مهندسي و ... فراتر است و هيچ علمي امروز بدون فناوري اطلاعات معني پيدا نمي‎كند.
وي خاطر نشان كرد : استان مجازي گلستان مي تواند پايه توليد فراگير باشد واين نيز مربوط به گلستان نخواهد بود بلكه متعلق به كل كشور ودنيا است وهمه شهروندان گلستاني در سطح دنيا شهروند فضا مي شوند.
نظريه‌پرداز فضاي مجازي تاكيد كرد : فضاي مجازي يك فرصت است كه جمهوري اسلامي مي تواند قدش را در اين مورد بلند كند .
پرفسور عاملي تصريح كرد : فضاي مجازي سطح دانش مديريت را بالا مي برد ولي نبايد از فكر هم غافل شد و اگر محتواي خوب توليد نكنيم در جهنم مجازي غرق مي شويم.
نخستين همايش ملي «استان مجازي در بستر شبكه ملي اطلاعات» از صبح امروز در گرگان آغاز به كار كرد.
اين همايش كه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار مي‌شود ابتدا علي‎اكبر جلالي مشاور استاندار گلستان و پدر علم آي‎تي ايران خير مقدم گفت.
حسن صادقلو استاندار گلستان و رئيس همايش نخستين سخنران است كه به موضوع «مدل مفهومي استان مجازي» پرداخت.
علي وطني معاون علمي و پژوهشي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، پروفسور سعيدرضا عاملي استاد گروه ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، رضا باقري‎اصل سرپرست معاونت دولت الكترونيك سازمان فناوري اطلاعات و كاظم آيت‎اللهي رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‎اي كشور سخنرانان اين همايش هستند.
برگزاري نشست تخصصي مديران و كارشناسان فناوري دستگاه‎هاي اجرايي با جلالي و باقري‎اصل، نشست تخصصي دانشگاهيان و مراكز پژوهشي با وطني و نشست اعضا نظام صنفي رايانه استان با آيت‎اللهي ديگر برنامه‎هاي نوبت عصر همايش خواهد بود.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1344
  • کد خبر : 384