عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح هادی 138 روستا امسال انجام می شود

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

طرح هادی 138 روستا امسال انجام می شود

طرح هادی 138 روستا امسال انجام می شود

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استان گلستان در دومین نشست هم اندیشی روسای شوراهای بخش استان اظهار کرد: امسال فاز اول طرح هادی 138 روستا انجام می شود و خوشبختانه این طرح با روند خوبی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان قاسم سمیعی در این نشست که در شهرستان آق قلا برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات بسیار زیاد حوزه روستایی و زحمات شوراهای بخش تصریح کرد: از بین 828 روستا دارای مجور ،592 روستا هنوز طرح هادی اجرا نشده و با توجه به اعتبارات محدود بنیاد مسکن تلاش کردیم با دست گیری از آنها قدم موثری در این باب برداشته شود.

وی افزود: اعتبارات سال گذشته بنیاد مسکن برای ساخت و ساز های روستایی 2.6 میلیارد تومان بوده که ما در سال جاری و از محل اعتبارات امور روستایی و شوراها 8 میلیارد تومان به آنان کمک کردیم.

طرح هادی 138 روستا امسال انجام می شود

وی با اشاره به اینکه هنوز بعضی روستاهای استان فاقد آب شرب سالم هستند، افزود: تاپایان سالجاری به 4 روستای فاقد آب آشامیدنی سالم ، آبرسانی صورت می گیرد.

وی بیمه منازل تمامی روستاییان را کاری بزرگ در دولت یازدهم دانست و خاطر نشان کرد: بیمه منازل روستائیان و طرح بیمه سلامت در جهت رفاه روستائیان از جمله فعالیت هایی است که نشان می دهد دولت توجه ویژه ای به این قشر دارد.

وی در ادامه گفت: روستاییان می توانند با ثبت شرکت تعاونی های روستایی در طرح مشارکت روستاییان در راه اندازی واحد های تولیدی فعالیت کنند که به موجب آن دولت 3 برابر آورده مردم تسهیلات پرداخت می کند و اعتباری بالغ بردو هزار میلیارد تومان را به این بخش اختصاص داده است.

همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان آق قلا شوراهای بخش را از ظرفیت های خوبی قانونی دانست و افزود: شما باید نگرش نوین توسعه روستایی را را در بین آحاد مردم گسترش دهید و نگاهی را که در سالهای اولیه بیشتر به موضوع سخت افزادی می پرداخته را به سمت نگاه نرم افزاری تغییر دهید.

طرح هادی 138 روستا امسال انجام می شود

هیوه چی با شاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سالجاری از سوی ایشان ، تصریح کرد: باید در روستاها کار فرهنگی جدی انجام شود و یقینا اگر رشد فرهنگی لازم صورت پذیرد، عمران و آبادانی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی افزود: باید منابع مالی شوراهای بخش تامین شود تا توانمندی های این قشر افزایش یابد و اینچنین روستا ها تقویت شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از روستاها فضای سبز و درختکاری انجام نشده و یقینا با حداقل سرمایه گذاری و نهال کاری می توان در بهسازی فضای روستاها تلاش کرد.

همچنین در این جلسه روسای شوراهای بخش سراسر استان به بیان مسائل و مشکلات کاری خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست که محمد نژاد معاون اداره آب و فاضلاب روستایی استان و خسروی مسول بنیاد مسکن گرگان و آق قلا نیز حضور داشتن به برخی مسائل مطرحه در حوزه فعالیت خود پاسخ دادند.

لازم به ذکر خسروی مهمترین مصوبه صورت گرفته در حوزه روستایی را کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی در ساخت و سازهای روستایی دانست و افزود: مقرر شد 15 درصد مجموع عوارض صدور پروانه بابت بیمه اخذ شود که با توجه به رقم فزاینده پیشین که منجر به ساخت و سازهای غیر مجار در روستا ها شده بود امیدواریم این کاهش ملموس باردیگر رونق ساخت و ساز و استحکام بخشی را به روستاهای استان برگرداند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : دهیار
  • بازدید : 1389
  • کد خبر : 4471