عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته هلال احمر، گرامیداشت باورهای بشر دوستانه است

مروتی:

هفته هلال احمر، گرامیداشت باورهای بشر دوستانه است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: هفته هلال احمر، گرامیداشت باورهای بشر دوستانه آمیخته در انگیزه های الهی، گسترش فرهنگ ایثار و خدمت رسانی است.

"رضا مروتی" روز شنبه در مراسم جشن هلال امید در گرگان جایگاه داوطلبین و امدادگران جمعیت هلال احمر را بسیار ارزشمند دانست و افزود: بی شک عشق ورزیدن به خلق ، زیباترین ترنم گفتگو با خالق است.

وی ادامه داد: خداوند لیاقت خدمت به مردمان نیازمند را فقط به انسان هایی می دهد که عاشقانه دوستدار جان انسان ها هستند و آگاهانه برای صلح قدم بر می دارند.

به گفته مروتی، تلاش و زحمات مجموعه هلال احمر استان در نوروز سال جاری و خدمات عاشقانه آنها باعث شد تا این مجموعه ، عنوان دستگاه برتر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان را کسب کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی با توسعه و رشد فعالیت های زیر ساختی و عمرانی در حوزه اجتماعی نقش موثر و کارآمدی در رشد و بالندگی استان خواهند داشت.

وی افزود: انتظارم از دستگاه های اجرایی استان این است که اجتماعی سازی فعالیت ها و پروژه های عمرانی را که مهمترین اهداف و راهبردهای حوزه معاونت عمرانی استانداری است، از جمعیت هلال احمر استان الگو برداری کنند.

مروتی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان یکی از دستگاه های اجرایی فعال و موفق در حوزه اجتماعی سازی فعالیت ها و پروژه های عمرانی است.

وی تاکید کرد: ساخت اردوگاه دلند، ساخت و توسعه مجموعه های ورزشی، احداث و توسعه پایگاه های امداد و نجات بین شهری، کوهستانی و هوایی و انجام فعالیت های اجتماعی و مشارکتی گویای فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه اجتماعی سازی فعالیت ها و پروژه های عمرانی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز در ادامه این مراسم گفت: این مجموعه دارای نیروهای زبده و کارآمد در کشور می باشد و با برگزاری اردو یا مانور کشوری امدادگران و نجاتگران این مجموعه با اجرای عملیات قابلیت های خود را به دیگر استان ها نشان داده این ورند رو به رشد نیز ادامه خواهد داشت.

"مجتبی اکبری" افزود: اعضای جمعیت هلال احمر استان 90 هزار نفر می باشد که تمام این افراد امدادگر و آموزش دیده هستند و معتقدیم این تعداد امدادگر نیز باید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: اکنون برای هیچ حادثه ای نگرانی کمبود نیروی متخصص نداریم و این ادعا را به صورت مستند و بر اساس استانداردهای بین المللی ثابت می کنیم.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان هفت هزار و 410 نفر نجاتگر را آموزش داده که هریک از این افراد قابلیت فرماندهی عملیات امدادرسانی ویژه را دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در توضیح دوره نجاتگری گفت: دوره نجاتگری به 3 رتبه درجه بندی شده که در نهایت فرد آموزش دیده پس از گذراندن این 3 دوره به درجه ایثار می رسد، نجاتگری که به درجه ایثار رسیده یک نیرو زبده و کارآمد است که در عملیات امدادرسانی به مثابه فرمانده عملیات می تواند به کار خود بپردازد، نجاتگران تربیت شده افرادی آماده به کار و گوش به زنگ هستند که به محض اطلاع از حادثه به سرعت وارد عمل می شوند.

جشن هلال امید در سالن ورزشی جمعیت هلال احمر استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و داوطلبین این مجموعه برگزار شد و در خاتمه این مراسم از اعضای فعال در طرح نوروزی تقدیر به عمل آمد.


تأیید کننده خبر : دنکوب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1296
  • کد خبر : 750