عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سمیعی از تشکیل شورای فرهنگی در روستاهای استان خبر داد


سمیعی از تشکیل شورای فرهنگی در روستاهای استان خبر داد

 مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از تشکیل شورای فرهنگی در روستاهای استان خبر داد و گفت: برنامه محور کردن فعالیتهای فرهنگی در روستاها یکی از اهداف تشکیل این شورا است.

قاسم سمیعی اظهار کرد: بهره مندی از توان عناصر بومی فرهنگی و همچنین استفاده بهینه از اندیشه ها و تجارب موجود و کارشناسی شدن تصمیمات و اقدامات از دیگر اهداف تشکیل شورای فرهنگی در روستاهای استان می باشد.

وی با اشاره به اهمیت انسجام بخشی و یک کاسه شدن فعالیتهای موازی و پرهیز از پراکنده کاری برای افزایش بهره بریدر فعالیتهای روستا افزود: این شورا در راستای هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در انجام فعالیتها فرهنگی با محوریت مساجد در روستاها از میان ساکنین روستاهای مربوطه به عنوان بازوهای مشورتی و فکری دستگاه های اجرایی فرهنگی فعالیت می کند.

به گفته سمیعی، از 14 شهرستان استان 14 روستا از مراکز بخش که مرکز دهستان هستند به عنوان روستای پایلوت قرار گرفته اند و در حال فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: به منظور آسانتر کردن فعالیت شورای فرهنگی در سطح روستاها با دستگاه های اجرایی مرتبط جلساتی با ادارات کل استان از جمله اداره کل ورزش و جوانان، کتابخانه های استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیریت حوزه علمیه  و صداوسیما  جهت همکاری و مساعدت در زمینه های فرهنگی برگزار گردید.


تأیید کننده خبر : دنکوب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1611
  • کد خبر : 769