عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سد نرماب /اختصاص 40 میلیون متر مکعب از آب سد نرماب برای شرب


بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سد نرماب /اختصاص 40 میلیون متر مکعب از آب سد نرماب برای شرب

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سد نرماب /اختصاص 40 میلیون متر مکعب از آب سد نرماب برای شرب

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به همراه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای از سد در حال ساخت بازدید و در جریان روند پیشرفت اجرائی این سد قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس عفت همدم در بازدید از سد نرماب و نشست با مدیر عامل و مدیران شرکت آب منطقه ای گلستان، مشاور و پیمانکار سد (سپاسد)، اظهار کرد: اولویت اول در حال حاضر، آبگیری اولیه سد نرماب است که اقدامات لازم برای آبگیری اولیه مانند به تراز رسیدن بدنه سد و نصب تاسیسات هیدرومکانیکال انجام شده است و درصورت اعلام زمان از وزارت نیرو این آبگیری انجام می شود. و در ادامه بر پیگیری همه جانبه برای تکمیل بخش های دیگر سد تاکید کرد. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه سد نرماب، بزرگ ترین ، مهم ترین و حساس ترین سد در استان است، اظهار کرد: این سد قرار است آب شرب یک چهارم جمعیت استان را با حدود (40 میلیون متر مکعب) بخشی از آب صنعت (10 میلیون متر مکعب) در شمال استان و همچنین آب کشاورزی بخشی از شرق استان را تامین نماید. 

مهندس سید محسن حسینی با بیان اینکه، کنترل سیلاب شرق استان در حوضه نرماب، چلچای و خرمارود از دیگر اهداف احداث این سد است، گفت:احداث دو سد انحرافی بر روی سد چهلچای و خرمارود که سد چهلچای انجام و کانال و تونل احداث شده است و 10 متر مکعب بر ثانیه می تواند آب را به سمت سد نرماب منحرف نماید. 

وی افزود: بر روی رودخانه نرماب سد خاکی با ارتفاع 60 متر در حال احداث است که در حال حاضر از ۷.۲ میلیون  متر مکعب خاکریزی،  حدود 6 میلیون و 200 متر مکعب خاکریزی انجام و سرریز کامل شده است. 

حسینی بیان کرد: دریچه و نصب تاسیسات هیدورومکانیکال طراحی و ساخت آن به صورت کامل انجام ودر مراحل نصب پایانی است. 

وی تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل در ادامه کلی کار، استملاک و تملک اراضی برای مخزن سد است که از حدود 700 هکتار،  250 هکتارآن استملاک شده است. و از آنجائیکه از اهداف ما دادن اراضی معوض کشاورزی به اهالی روستاست پیگیر خرید 160 هکتار اراضی برای کشاورزان از طریق بنیاد مستضعفان هستیم که هنوز نتیجه نداده است. 

وی بیان کرد: تاکنون حدود 900 میلیارد تومان برای سد هزینه شده است که حدود 200 میلیارد تومان آن را به پیمانکار بدهی داریم و  حدود 450 میلیارد تومان طی دو سال اخیر جذب و هزینه شده است. برای اتمام کامل سد با تعدیل در بخش های مختلف احداث سدهای انحرافی، تملک اراضی، جابجایی روستاها، تاسیسات هیدرومکانیکال، بدهی به پیمانکار، تجهیز، احداث تونل ها و نظارت های عالیه و احداث راه دسترسی باقی مانده و ... نیاز به 1 هزار و 600 میلیارد تومان لازم است که در بودجه امسال 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه مشکل کمبود سنگ ریپ رپ برای بدنه سد را یکی از مشکلات اصلی در حال حاضر عنوان کرد که به دلیل نیاز فوری باید با تدابیر صورت گرفته در تهیه آن تسریع شود. 

در ادامه گزارش کاملی از روند کار در سد نرماب توسط مهندس ضیائی رئیس گروه طرحهای سد سازی و نماینده مجری طرح سد نرماب ارائه گردید و بازدید از قسمت های مختلف سد توسط معاون عمرانی استاندار ، مدیر عامل شرکت و عوامل اجرایی سد انجام شد.
 

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سد نرماب /اختصاص 40 میلیون متر مکعب از آب سد نرماب برای شرب

 

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سد نرماب /اختصاص 40 میلیون متر مکعب از آب سد نرماب برای شرب

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .