عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رقابت پذیری کالاهای تولیدی استان، تنها از مسیر استاندارد می گذرد

استاندار گلستان در جلسه شورای استاندارد استان؛

رقابت پذیری کالاهای تولیدی استان، تنها از مسیر استاندارد می گذرد

رقابت پذیری کالاهای تولیدی استان، تنها از مسیر استاندارد می گذرد

 
استاندار گلستان استاندارد را امری فراسازمانی و حائز اهمیت قلمداد کرد و گفت: رقابت پذیری کالاها و محصولات تولیدی استان، تنها از مسیر استاندارد می گذرد.
دکتر علی محمد زنگانه در یازدهمین جلسه شورای استاندارد گلستان ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان استاندارد گلستان، افزود: با نگاهی به 4 محور فعالیت های استاندارد شامل استاندارد سازی ، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق می توان گفت که دامنه فعالیت های استاندارد شامل گستره وسیعی است.
وی با اشاره به ماده 17 قانون تقویت و توسعه استاندارد مبنی بر موظف بودن استاندارد به ارزیابی انطباق کالاها و خدمات تولیدی و وارداتی کشور که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت می باشند، گفت: با توجه به گستره وسیع خدمات و طرح ها، اداره کل استاندارد نسبت به برنامه ریزی این طرحها بر اساس ظرفیتها، اولویت ها و مزیت های استان، اقدام و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کلیه دستگاه های اجرایی گلستان، به اجرای آن مبادرت ورزد.
استاندار گلستان در جمع اعضای شورای استاندارد استان افزود: ورود استاندارد به نظارت بر خدمات دستگاه های اجرایی امری ارزشمند و مردم مدار است اما اولویت این بازرسی ها می بایست با در نظرداشتن ترجیحات استان، حوزه هایی نظیر کشاورزی، توسعه صنعتی منطبق با محیط زیست یا توسعه اقتصادی انجام گیرد تا بتواند منجر به افزایش درآمد ناخالص ملی در استان از سویی و حل مسائل اساسی استان از سوی دیگر بشود.
وی در ادامه گفت: این مزیت ها همچنین امور مرتبط با سلامت و ایمنی مردم را در برمی گیرد که شامل ایمنی آسانسورها، شهربازی ها و هر حوزه ای است که بی توجهی به آن، فجایع انسانی و بار روانی ایجاد می کند.
استاندار گلستان طرح هایی را که منجر به مدیریت و بهینه سازی مصرف، اعم از کالا یا انرژی در استان بشود را مزیت و ضرورت دیگر استان دانست و گفت: این توجه و تمرکز بر قطعات یدکی خودرو نیز از سوی استاندارد لحاظ بشود.
رئیس شورای استاندارد گلستان طرح بررسی کیفیت ساخت و سازها در استان و نیز آزمون کیفیت و استاندارد مصالح ساختمانی به کار رفته در پروژه های عمرانی را طرحی قابل قبول دانست و آن را به دلیل ارتباط مستقیم با جان و مال مردم، مورد نیاز دانست.
وی با اشاره به طرح های خاص برنامه ریزی شده استاندارد گفت: به نظر می رسد شاخص های برشمرده پیشین، در گزینش این طرحها لحاظ شده و لذا عمده طرح های پیشنهادی، طرحهایی اثرگذار و مثبت است و لذا با اجرای آنها موافقت می شود.
دکتر زنگانه گفت: در مواردی که نحوه خدمت دهی دستگاه های اجرایی با استاندارد مغایرت دارد، انتظار این است که آن دستگاه خود را به استاندارد برساند.
استاندار گلستان در یازدهمین جلسه شورای استاندارد گلستان با مثبت شمردن اقدام سازمان ملی استاندارد ایران در ورود به کیفیت خدمات ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی قید شده در قانون تقویت و توسعه استاندارد گفت: در مواردی که شاخص های ارائه خدمت مطلوب در دستگاه اجرایی با استاندارد مغایرت دارد، معیار مورد قبول برای ما، شاخصهای استاندارد است.
وی با بیان این مطلب که استاندارد، حداقل کیفیت مطلوب است بیان داشت: انتظار داریم در مواردی که نحوه خدمت دهی از سطح استاندارد پایین تر است، نهاد ارائه دهنده خدمت، خود را به سطح استاندارد برساند.
وی در ادامه این جلسه، با برشمردن 6 آزمایشگاه غیرفعال استاندارد گفت: بدیهی است عدم تجهیز و فعالیت این طرح  ها ناشی از فقدان و کمبود اعتبارات بوده است و لذا تامین اعتبار برای تجهیز آن، مورد تاکید استان قرار دارد.
رئیس شورای استاندارد استان، راه اندازی و فعال سازی دفتر استاندارد در گمرک اینچه برون را با توجه به چشم انداز استان، طرحی در خور دانست.
استاندار گلستان همچنین در خصوص ماده 7 قانون تقویت و توسعه استاندارد، بر ضرورت افزایش محصولات حلال در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به جامعه هدف وسیع مشتریان حلال و جمعیت وسیع مسلمانان در جهان، رقابت در بازارهای جهانی مستلزم توجه به این شاخص در صادرات محصولات غذایی است.
در پایان این جلسه، مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای استاندارد ضمن مسائل و موضوعات مورد نظر خود، آمادگی خود را برای اجرای طرح های استاندارد که مرتبط با دیگر دستگاه های اجرایی است به ویژه نظارت و بازرسی بر خدمات اعلام کردند.
 

رقابت پذیری کالاهای تولیدی استان، تنها از مسیر استاندارد می گذرد

 

رقابت پذیری کالاهای تولیدی استان، تنها از مسیر استاندارد می گذرد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .