عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم

استاندار گلستان با حضور در سازمان بازرسی استان بمناسبت هفته قوه قضائیه؛

معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم

استاندار گلستان اظهار کرد :شفاف سازی یکی از اصول مدیریتی استان است و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم و معتقدیم همراهی سازمان بازرسی همچون همیشه می تواند به شفافیت بیش از پیش کمک کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز پنجشنبه یک تیر همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه با حضور در سازمان بازرسی استان ضمن تبریک این ایام به مجموعه خدوم این سازمان تصریح کرد: قوه قضاییه به فرمایش مقام معظم رهبری از ارکان نظام است و برای سلامت و اقامه عدل در کشور تلاش می کند.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در مجموعه دولت جهت پیشگیری از تضییع حقوق مردم گفت: در این مسیر تلاش ما تمرکز زدایی و اختیار دهی به فرمانداران در توزیع منابع ارزان قیمت سفر رییس جمهور بود چرا که به شکل دهی حکمرانی محلی معتقدیم.
استاندار گلستان ظرفیت ها و توانمندی های استان را بی بدیل و منحصر به فرد دانست و افزود: گلستان از عقب‌ماندگی‌های تاریخی رنج می برد و حجم قابل توجهی از استعدادهای بالقوه توان بالفعل شدن را نیافته اند.
دکتر زنگانه با بیان اقدامات صورت گرفته در استان گفت: برای رفع عقب ماندگی های استان چشم اندازی تعریف کردیم تا بتوانیم در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه هر گلستانی را که در حال حاضر نصف میانگین درآمد سرانه هر شهروند در سطح ملی است به میانگین ملی برسانیم و از آنجا که می دانیم چشم انداز باید چالش برانگیز، سخت دست یافتنی و شورانگیز باشد تعهد کردیم که این اقدام را با تمام توان انجام دهیم و در عین حال بتوانیم درآمد ناخالص استان را از ۵۶ همت در حال حاضر،  به ۱۲۵ همت در افق ۱۴۰۴ برسانیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه گلستان علیرغم ۲ استان شمالی دیگر ظرفیت های توسعه صنعتی را دارد و ما می توانیم با ایجاد ظرفیت های صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام فروشی رتبه بیست و هفتم صنعت استان را ارتقا بخشیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه ۳۱ سند بخشی ذیل چشم انداز استان تعریف شده گفت: می دانیم بدون برنامه، پیشرفت محقق نمی شود ، مثلاً در حوزه ITC چشم انداز ما گلستان سرزمین هوشمند است و در این راستا ضرورت دارد شهرهای ما به سمت هوشمند سازی حرکت کنند و منطقه آزاد ما هوشمند باشد و پایانه های صادراتی ما به صورت هوشمند عمل کنند یا در حوزه دامپروری چشم انداز ما گلستان هاب پروتئین منطقه است و این کشور انداز با توجه به اینکه ۳۶ روز در سال امنیت غذایی مردم ایران را گلستانی ها تامین می کنند، دور از ذهن نیست.
استاندار گلستان پیشنهاد کرد تیم ارائه کننده اسناد بخشی استان این اسناد را برای همکاران سازمان بازرسی معرفی کند تا آنها نیز بتوانند در صیانت و البته تحقق برنامه ها همکاری لازم را داشته باشند.
دکتر زنگانه یکی از اقدامات مشترکی که دستگاه های نظارتی می توانند در آن همکاری داشته باشند را وصول مطالبات بانکی دانست و افزود: کارگروه وصول مطالبات از بدهکاران بانکی تشکیل شده تا بتوانیم هرچه سریعتر مطالبات بانکها را اصول نموده و سرعت چرخه تولید استان را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه هیچ ملاحظه‌ای در مبارزه با فساد نداریم و دست دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی را در راستای سالم سازی سیستم به گرمی می فشاریم گفت: از دستگاه های حوزه قضایی نظیر سازمان بازرسی در راستای برقراری عدالت و قسط که هدف تمام اولیا و انبیا بوده است تقدیر می کنیم.
وی یادآور شد: برای حکمرانی سالم، متعالی، خوب و محلی گلستان ظرفیتی منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: متاسفانه از آنجا که در زمان انفصال استان اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای ضعیف بوده، تلاش صورت گرفته در دو لایحه قبل تلاش کردیم اعتبارات استان را ارتقا دهیم و منابع عمرانی استان از ۱۶۵۰ میلیارد تومان طی ۲ سال گذشته به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده و صادرات کامیونی استان از مرز اینچه برون نیز از صفر به روزی ۱۵۰ کامیون رسیده و البته افق صادراتی ما رقم۵۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۴ است.
وی با اشاره به ارتقا مناسبات بین المللی گفت: خوشبختانه رفت‌وآمدهای خوبی با جمهوری قزاقستان و جمهوری ترکمنستان و جمهوری های فدراسیون روسیه صورت گرفته است.

وی گفت: در سفر هیات به استان تلاش داریم جشن فعال سازی ۱۰۳ واحد راکد را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم که به موجب آن زمینه احیای شغلی ۸۰۰ نفر فراهم می شود.

وی با بیان همراهی دولت با استان گفت:  دولت سیزدهم در راستای رضایتمندی کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم را از در سال اول دوبرابر و در سال جاری نیز به ۱۵ هزار تومان رسانده این و البته تلاش داریم این رقم را تا ۱۷ هزار تومان افزایش دهیم چرا که این حق کشاورزان استان است و آنها نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم کشور دارند.
دکتر زنگانه رفع مشکلات پتروشیمی گلستان را الگویی از اقدامی فرا قوه ای در سطح ملی دانست و گفت: پتروشیمی گلستان که ۱۸ سال به طول انجامیده بود در طول ۱۸ ماه با همکاری همه دلسوزان استان رفع مشکل شد و آمادگی آغاز فاز اجرایی آن در سفر ریاست محترم جمهور به گلستان را داریم. 

استاندار گلستان با بیان اقدامات حوزه مسکن استان گفت: در بخش روستایی نهضت ملی مسکن رتبه دوم، در بخش شهری رتبه سیزدهم و در بخش بافت های فرسوده رتبه هفتم کشور را کسب کردیم و با تلاش همه عزیزان تا انتهای سال جاری جزو ۱۰ استان برتر کشور خواهیم بود در حالیکه در ابتدای ورود به استان در رتبه ۳۳ کشور قرار داشتیم.
وی ادامه داد: منابع بی نظیری در دولت سیزدهم به حوزه آب استان تزریق شده است و تنها در حوزه سد نرماب مصوبه هزار میلیارد تومانی در سفر رئیس جمهور به استان داشتیم که ۹۰۰ میلیارد تومان تا این لحظه به این پروژه تخصیص یافته است.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در مسیر توسعه زیرساخت ها پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار میلیارد تومانی و پروژه پتروشیمی گلستان با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در استان اجرایی خواهد شد.
دکتر زنگانه همچنین به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه شبکه های برق، اقدامات بزرگ جاده ای، منطقه آزاد اینچه برون، طرح گردشگری آشوراده پرداخت و افزود: همراهی همه دستگاه‌های نظارتی زمینه اجرای پروژه های کلان در استان را تسریع می کند.

معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم

 

معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم

 

 

معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم


 

معتقد به شفاف سازی در مدیریت استان هستیم و با مدیران غیرشفاف برخورد می کنیم

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .