عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمجید معاون قوه قضاییه از تلاش‌های استاندار گلستان


تمجید معاون قوه قضاییه از تلاش‌های استاندار گلستان

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه با تجلیل از تلاش‌های دکتر زنگانه استاندار گلستان در زمان فعالیت در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: موفقیت امروز ما در راه اندازی سامانه «مسیر» و توسعه فعالیت‌های مشاور خانواده در دادگاه‌های خانواده حاصل تلاش‌ها و اقدامات ایشان است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌‌محمد زنگانه پیش از ظهر امروز‌ در‌ مراسم رونمایی از سامانه «مسیر» و تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان گلستان، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز فرآیند قانون حمایت از خانواده به یک فرآیند نرم افزاری و ارجاع الکترونیک رسیده است.
وی ادامه داد: ما برای پیشگیری از مشکلات خانواده باید از ابتدای ورود فرزندان به مدرسه اهمیت قداست خانواده را در ذهن کودکان تبیین کنیم.
استاندار گلستان تصریح کرد: آموزش پیش از ازدواج تاثیر بسزایی در پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی دارد.
زنگانه افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ، معتقدم اگر بتوانیم تا ۲۰ درصد پرونده‌های خانواده در محاکم قضایی را به صلح و سازش ختم کنیم موفق بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: یکی از قربانیان طلاق، فرزندان طلاق هستند که باید به این عزیزان و حتی زوجینی که زندگی آنها به طلاق ختم شده توجه کرد و زندگی پس از طلاق را به آنها آموزش داد.
استاندار گلستان تصریح کرد: تلاش کنیم تا با مشاوره درست و توجه لازم، این افراد را به سمت انتخاب درست برای زندگی بعدی هدایت کنیم.
زنگانه با اشاره به نقش فضای مجازی در بنیان خانواده، افزود: این عرصه، بسیار مهم است و باید توجه کنیم مداخلات ما به صورتی باشد که نقش خانواده در زندگی افراد پر رنگ‌تر از فضای مجازی باشد.
معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه نیز در این جلسه با تجلیل از تلاش‌های دکتر زنگانه استاندار گلستان در زمان فعالیت در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: موفقیت امروز ما در راه اندازی سامانه «مسیر» و توسعه فعالیت‌های مشاور خانواده در دادگاه‌های خانواده حاصل تلاش‌ها و اقدامات ایشان است.
حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی با تمجید از دکتر زنگانه به عنوان استاندار انقلابی، متدین، متعهد، جهادی، مردمی و اندیشمند، تصریح کرد: یکی از بنیانگذاران اصلی این راه مبارک در مسیر مشاوره خانواده دکتر زنگانه است.
وی اضافه کرد: در زمانی که خیلی از ساختارها وجود نداشت و امکانات نداشتیم، با روحیه جهادی و انقلابی مسئله مشاوران خانواده را در دستگاه قضایی پایه‌ریزی کردند.
گفتنی است، در این جلسه مراسم تحلیف و قرائت سوگندنامه 40 نفر از مشاوران خانواده دادگستری استان گلستان با حضور استاندار گلستان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .