عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان


خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان

با پیگیری‌های استانداران گلستان، مازندران و گیلان در جلساتی جداگانه با دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور و مهندس نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ارقام برنج پرمحصول فجر، ندا و شیرودی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان در جلسه ای که به ریاست مهندس نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و با حضور استانداران استان‌های شمالی گلستان،گیلان، مازندران و متعاقب جلسه با معاون اول رییس جمهور برگزار شد، مقرر گردید ، برنج‌های ارقام پرمحصول انبارها و شالی کوبی‌های این استان‌ها به صورت تضمینی با همکاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خریداری شود.
همچنین برنج‌های تولید شده از ارقام یاد شده در سال زراعی جاری نیز در راستای حمایت از تولید داخلی و همچنین صرفه‌جویی ارزی خریداری گردد.
در این جلسه عنوان شد با خط اعتباری ۲.۵ هزار میلیارد تومانی اخذ شده از بانک مرکزی برای اولین بار در کشور خرید تضمینی برنج در کشور انجام می‌شود و برنج ارقام پرمحول در قالب ستاد تنظیم بازار به مردم عرضه خواهد شد.
همچنین در این جلسه عنوان شد شرط اصلی برای وارد کنندگان برنج در سال جاری خرید ارقام ممتاز نظیر طارم و هاشمی و عرضه این محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.
استاندار گلستان در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های دولت محترم، ریاست محترم جمهور ، معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام سامانه انبارها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع برنج داخلی در استان موجود است که خرید تضمینی برنج موجود در انبارهای گلستان اقدام حمایتی ویژه‌ای از شالیکاران استان خواهد بود.
دکتر علی محمد زنگانه خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد برنج تولید شده در گلستان از نوع فجر است و تصمیم اتخاذ شده کمک ویژه‌ای به کشاورزان شالی کار گلستانی می‌نماید.
لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های شمالی حجم برنج مانده در انبارها، میزان تولید سال جاری و میزان مورد نیاز استان را اعلام نمایند تا کمبودها از طریق واردات برنج تامین گردد.

خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان

 

خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان

 

خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان

 

خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان گلستان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .