عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خشکه کاری برنج ظرف ۳ تا ۵ سال در گلستان فرا گیر و به کشت جایگزین نیز توجه شود

در دیدار استاندار گلستان با وزیر نیرو مقرر شد؛

خشکه کاری برنج ظرف ۳ تا ۵ سال در گلستان فرا گیر و به کشت جایگزین نیز توجه شود

خشکه کاری برنج ظرف ۳ تا ۵ سال در گلستان فرا گیر و به کشت جایگزین نیز توجه شود

استاندار گلستان در حاشیه دیدار با وزیر نیرو اظهار کرد: علی رغم تصویب ممنوعیت کاشت برنج در گلستان و اجازه کشت به مازندران و گیلان, مقرر شد خشکه کاری برنج ظرف مدت ۳ تا ۵ سال در گلستان فرا گیر و در عین حال به کشت جایگزین نیز توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت نیرو ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در گلستان دارد که با توجه به سفر چند ماه اخیر دکتر اردکانیان به استان, اجرای این طرح ها، روند توسعه گلستان را تسریع می کند.
استاندار گلستان تأکید کرد: با توجه به اهمیت زهکشی اراضی استان, نیاز است پرداخت اعتبارات این حوزه تسریع شود.
لازم به ذکر است، در راستای مصوبه هیات دولت مبنی بر عدم کشت شالی در استان های غیر از شمالی (مازندران و گیلان)، نشست استانداران گلستان، خوزستان، فارس، اصفهان و روسای سازمان های جهاد کشاورزی و مدیران عامل آب منطقه ای این استان ها با وزیر نیرو، روز شنبه ۱۷ آذر ۹۷ در تهران برگزار شد.
در این جلسه بنابه پیشنهاد استاندار گلستان مقرر شد، هیات تخصصی برای تهیه آیین نامه اجرایی به گونه ای که استان ها مخصوصا استان گلستان که دارای شرایط متفاوتی هستند مورد نظر قرار گیرد. 
همچنین مقرر شد این گروه کارشناسی آیین نامه را به نحوی تنظیم نمایند تا بتوان در یک مدت مشخص به اهداف برنامه دست یافت.
گفتنی است در این جلسه پیرامون ساماندهی و تأمین منابع چاه های غیرمجاز، کشت پنبه، توتون، چغندرقند پاییزه و کنجد، افزایش بهره وری و ارزش افزوده گندم مرغوب و باکیفیت گلستان، پل اترک و زهکشی اراضی استان، ساماندهی آب های شیرین مازندران گلستان و ... گفتگو و تبادل نظر شد. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 775
  • کد خبر : 54488