عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است


پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است
استاندار گلستان گفت: پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است و همه مدیران مکلف هستند به رسانه‌ها پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی محمد زنگانه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در تحریریه خبرگزاری‌های فعال در استان گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار از تمام تلاش‌های خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین تقدیر کرد.
 
استاندار گلستان در نخستین دیدار، با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهار کرد: یکی از نکاتی که در جامعه کمتر به آن توجه شده، موضوعات نرم‌افزاری بخصوص مسائل فرهنگی است.

زنگانه با اشاره به تدوین سند بخشی رسانه در استان گفت: در استان ۳۲ سند بخشی تهیه و تدوین شده که تقریبا همه حوزه‌ها و بخش‌ها را شامل می‌شود و به پیشرفت متوازن استان کمک می‌کند.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی بازتولید سبک زندگی ایرانی اسلامی، دو طرح مهم تحت عنوان «پاک» و «نماد» در حال اجرا است.

استاندار گلستان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی و هنری در استان، بیان کرد: این پروژه‌ها در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل مجتمع فرهنگی و هنری بود که در سفر نخست دولت، تکمیل بخش زیادی از آنها به تصویب رسید.

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 


زنگانه یادآور شد: در سفر اول دولت سیزدهم به استان در حوزه ورزش ۲۱۸ میلیارد تومان و در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان اعتبار مصوب شد تا بسیاری از این پروژه‌های نیمه تمام به نتیجه برسد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه‌ها تکمیل شده و مردم از منافع آن برخوردار شده‌اند. در همین مدت ۲۰ پروژه ورزشی و ۵۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای به نتیجه رسیده است.

وی با تاکید بر پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها گفت: از شاخص‌های حکمرانی خوب پاسخگویی مدیران، مسئولیت‌پذیری و شفافیت است و در ارزیابی مدیران ملاک عمل قرار می‌گیرد.

زنگانه گفت: برخی از مدیران ضعیف هستند و باید از این قطار پیاده شوند. هرچند این کار سخت بود و ممکن است هزینه زیادی هم داشته باشد. اما به طور قطع ما با مدیران ضعیف و با کوچکترین ناکارآمدی برخورد می‌کنیم.
 
 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت به گلستان
 
علی‌محمد زنگانه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری فارس در گرگان، ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از اقدامات خبرنگاران این خبرگزاری در استان گلستان در راستای جهاد تبیین اظهارکرد: رسانه‌ها، قلب حکمرانی متعالی هستند و نقش و جایگاه آنان در مبانی علمی و اعتقادی روشن و واضح است. متاسفانه بخش زیادی از زحمات و تلاش‌هایی که دولت مردمی انجام می‌دهد، مغفول باقی مانده و لازم است در مسیر جهاد تبیین، رسانه‌ها با بیان این اقدامات و تلاش‌ها، در جامعه امیدآفرینی کنند.

استاندار گلستان در بخش دیگر سخنانش به توجه ویژه دولت سیزدهم به این استان اشاره کرد و گفت: در شروع به‌ کار دولت سیزدهم، مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که این میزان تا پایان سال جاری به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه گلستان در برخی حوزه‌ها در مقایسه با استان‌های دیگر حدود ۴۰ سال عقب است، افزود: با توجه دولت و اعتباراتی که به این استان اختصاص پیدا کرده، گلستان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

زنگانه با بیان اینکه هنوز راه‌های نرفته زیادی وجود دارد، گفت: برای کمک به رفع این محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌ها در سفر اول رئیس جمهور به استان ۱۲ هزار مصوبه داشتیم که تا کنون بیش از ۴ و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص جذب تسهیلات اشتغالزایی مصوب سفر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر نخست دولت، ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مصوب شد که تا کنون حدود ۳۵ درصد این تسهیلات جذب و پرداخت شد.

استاندار گلستان یادآور شد: دو مصوبه ارزی برای پروژه‌های پتروشیمی و سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول مصوب شد و ۴۳۰ میلیون یورو مصوبه ارزی برای نیروگاه علی‌آبادکتول اخذ و در شورای اقتصاد نیز تصویب شده و فرآیندهای عقد قرارداد آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: به زودی با مشارکت بنیادمستضعفان ( شرکت مپنا) و گروه توسعه ملی، اقدامات اجرایی طرح نیروگاه علی‌آبادکتول در سفر دوم دولت اجرایی می‌شود.
 
 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 


گلستان آماده میزبانی از رییس جمهور

علی‌محمد زنگانه  با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: نقش رسانه در حکمرانی متعالی، محوری و غیرقابل کتمان است.

استاندار گلستان ادامه داد: تقویت ارتباط بیشتر مدیران با مجموعه رسانه‌ای استان، به توسعه پایدار گلستان منجر خواهد شد و بر همین اساس باید از فرصت فعالیت رسانه‌ها به درستی بهره برد.

زنگانه گفت: یکی از ارکان محوری حکمرانی متعالی، پاسخگویی مدیران است که همه مسوولان باید در راستای شفافیت باید به این اصل مهم پایبند باشند.

وی بیان کرد: در صورت نقد سازنده و انعکاس صحیح مشکلات از درگاه رسانه، حل مشکلاتی که در شرایط عادی به زمانی طولانی احتیاج دارد در زمانی کوتاه‌ به سرانجام خواهد رسید.

استاندار گلستان در ادامه به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات قدیمی و ریشه‌ای گلستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اهدافی که در ابتدای فعالیت دولت مورد توجه قرار داشت بر اساس زمانبندی محقق شد و در برخی حوزه‌ها حتی از برنامه فراتر رفت.

زنگانه بیان کرد: با وجود اقدامات انجام شده، با نزدیک شدن به انتخابات، فضای خبری و سیاسی استان از رویه حرفه‌ای خارج شده و شاهد رفتارهای ناخوشیایند هستیم که برخی با دادن اطلاعات غلط به مردم، امید را در جامعه کاهش می‌دهند.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص و مهم دولت سیزدهم در گلستان، زمینه‌سازی برای ایجاد شغل در استان است که طبق بررسی‌ها، در مدت فعالیت دولت آیت‌الله رییسی ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال گلستان محقق شد.

استاندار گلستان ادامه داد: این استان در زمینه پرداخت وام از محل تبصره ۱۸ دارنده رتبه دهم قرار دارد و در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دستگاه‌های اصلی مانند کمیته امداد و بهزیستی با جذب افزون بر ۹۰ درصد اعتبارات در رتبه بالایی ایستاده‌اند.

 
زنگانه افزود: مجموع این پیشرفت‌ها برای ایجاد شغل در شرایطی است که گلستان از نظر جمعیت و برخورداری از صنایع کوچک و بزرگ در رده‌هایی بالای کشور قرار ندارد و همین اقدامات گویای همت بلند دولت در رفع کمبودهای مرتبط با اشتغال است.


افتتاح سه هزار و ۵۰۰ خانه روستایی در سفر دوم رییس جمهور

وی گفت: گلستان در رتبه اول ساخت مسکن روستایی کشور قرار دارد که در این راستا همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سه هزار و ۵۰۰ خانه روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم در گلستان، بازکردن پای نهادهای حاکمیتی برای سرمایه‌گذاری است که در دهه‌های گذشته مسیر حضور این شرکت‌های بزرگ برای جبران کمبودهای اعتباری و سهیم‌شدن در اجرای طرح‌های بزرگ به گلستان هموار نشد که با حمایت دولت ، این مشکل برطرف گردید.

زنگانه راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و گفت: در سفر دوم رییس جمهور جشن احیای ۱۰۳ واحد صنعتی که در دولت سیزدهم بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند برگزار خواهد شد.

وی گلستان را به کارگاه عمرانی تشبیه کرد و گفت: در گوشه گوشه این استان، طرح‌های عمرانی کوچک و بزرگ در حال اجراست تا بخشی از عقب ماندگی های به جای مانده از دهه‌های گذشته جبران گردد.

استاندار گلستان رفع نقاط حادثه خیز ، تعریض ۲۰ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر جاده کردکوی- بندرترکمن مشهور به جاده مرگ و آسفالت راه روستایی را از جمله خدمات دولت سیزدهم در بخش راه گلستان اعلام کرد.

زنگانه به آمادگی کامل گلستان برای میزبانی از دور دوم سفر رییس جمهور اشاره کرد و گفت: زمان دقیق این سفر معلوم نیست اما مقدمات هماهنگی آن با نهاد ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تمایل گلستان میزبانی از رییس جمهور پس از هفته دولت است تا طرح‌های استان تحت الشعاع پروژه‌های کشور قرار نگیرد.

استاندار گلستان افزود: بهره‌برداری از زهکشی اراضی شمال، افتتاح سامانه نوین آبیاری، افتتاح مسکن روستایی، آغاز فاز دوم مجتمع پتروشیمی با ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، آغاز ساخت سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آباد، افتتاح کانال آبرسان خلیج گرگان به دریا، اسکله گردشگری و آغاز ساخت طرح طبیعت‌گردی آشوراده از جمله طرح‌های گلستان برای دور دوم سفر رییس جمهور است.

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

رسانه قلب حکمرانی متعالی
 
دکتر علی‌محمد زنگانه با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با معاونین جهاد دانشگاهی گلستان و سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و اظهار کرد: خبرنگاران استان گلستان با همتی بلند و نگاه خوب و ارزشمند جهاد تبیین را به نحوی شایسته انجام می‌دهند.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی و حوزه‌هایی که در زیرمجموعه این مرکز علمی فعالیت می‌کنند، از جمله ایسنا بنیانشان تلفیقی از کار جهادی با کار دانش بنیان است، افزود: این جزئی از نمودهای مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نهادهای برخواسته از آن است.

وی حکمرانی خوب، سالم و متعالی را مهمترین هدف دولت در استان گلستان برشمرد و بیان کرد: هیچ کدام از اینها بدون رسانه، شفافیت‌سازی و پاسخگویی ممکن نیست و یقیناً رسانه قلب حکمرانی سالم و صحیح است.

زنگانه با اشاره به اینکه انتظاری که از روابط عمومی‌ها، دستگاه‌های متولی فرهنگ و اطلاع‌رسانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری‌های دولتی و مستقل داریم، توجه به حکمرانی متعالی است، توضیح داد: این مجموعه‌ها باید برای پیشرفت استان با راهبری خبرگزاری‌ها مطالبه‌گری کنند.

وی بر لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها برای تحقق نیازمندی‌های استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان همچون سفر اول تأکید کرد و گفت: آنچه که در حوزه‌های مختلف از قبیل خلیج گرگان و دیگر مشکلات وجود دارد با بهره‌مندی از توان خبرنگاران به عنوان حلقه رابط بین مردم و مسئولین شناسایی و با کار رسانه‌ای فضاسازی لازم انجام شود.

استاندار گلستان، حضور و حرکت هوشمندانه را از ویژگی‌های خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا عنوان کرد و گفت: در بازدید سال گذشته از ایسنا، سند چشم انداز قرآنی تدوین نشده بود، و هم اکنون این سند تدوین و همه فعالیت‌های در ذیل آن در حال انجام است.

وی کار تبیینی در حوزه قرآنی را بسیار گسترده برشمرد و توضیح داد: باید با نخبگان قرآنی، اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست‌هایی برگزار و در راستای تحقق دستورات مقام معظم رهبری کارهای مبتنی بر قرآن را افزایش دهیم.

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

 
مدیران باید به جد پاسخگوی رسانه ها باشند

علی محمد زنگانه دی دیدار با خبرنگاران خبرگزاری برنا در دفتر این خبرگزاری در گلستان با بیان اینکه فضای رسانه ای استان خوب ارزیابی می‌شود، بیان کرد: مدیران باید به جد پاسخگوی رسانه‌ها و همچنین در دسترس آنها باشند که حتما در شورای اداری در مورد این موضوع تاکید خواهم کرد.

وی گفت: نشست های فصلی بنده با رسانه ها این پیام را منتقل می کند که مدیران وظیفه دارند با خبرنگاران تعامل برقرار کنند.

وی بیان کرد: دیدار با رسانه ها به نزدیکی فکری و ذهنی منتج شده و این اشتراک راهبردی یقینا به پیشرفت استان منجر خواهد شد.

زنگانه تصریح کرد: اگر بخواهیم میزان رشد یک جامعه را بسنجیم باید به فضای رسانه ای آن جامعه بنگریم و آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

به گفته وی، رسانه ها می توانند با قلم خود نخبگان یک استان را به حرکت در بیاورند.

وی با بیان اینکه تحقق یک حکمرانی خوب در فضای پاسخگویی و شفافیت رقم می خورد، ادامه داد: تعالی و پیشرفت نیازمند همگرایی و هم افزایی بین همه اجزای حاکمیت و دولت است.

استاندار گلستان در ادامه با تاکید بر اهمیت مسئله خلیج گرگان گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه به یک دغدغه ملی تبدیل شده است؛ چرا نباید معضل خلیج گرگان که یک تهدید جدی بوده، دغدغه همه مردم در سطح ملی باشد.

به اعتقاد وی، رسانه ها می توانند این مطالبه را به صورت جدی پیگیری کنند تا انباشت مشکلات استان که حاصل چندین دهه است، به مرور مرتفع شود.
 
لازم به ذکر است، استاندار گلستان به مناسبت روز خبرنگار با خبرنگاران برخی از پایگاه‌های خبری، نشریات و روزنامه‌های استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 

پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، شاخصه حکمرانی خوب است

 





بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .