عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 2 هزار میلیارد تومان برای حل بحران آب گلستان اختصاص یافت


2 هزار میلیارد تومان برای حل بحران آب گلستان اختصاص یافت

2 هزار میلیارد تومان برای حل بحران آب گلستان اختصاص یافت

 

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم برای حل بحران آب آشامیدنی ساکنان این استان گفت: در ۲ سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های زیربنایی این بخش اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه روز شنبه در آیین معرفی پروژه های هفته دولت در شهرستان آق قلا اظهار کرد: برای حل بحران آب آشامیدنی ساکنان این استان در ۲ سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که اگر این مبلغ هزینه نمی‌شد، مردم برخی شهرها مانند گرگان در شبانه‌روز فقط یک ساعت آب آشامیدنی لوله‌کشی داشتند.
وی بیان کرد: اعتبارات رفع تنش آبی گرگان در دولت سیزدهم ۳۷ برابر شده و در شهرهای مرزی گلستان رشد این بخش از اعتبارات بین ۱۱ تا ۱۴ درصد بود.
وی گفت: هرچند وضعیت فعلی گلستان در بخش تامین آب آشامیدنی مطلوب نیست، اما نسبت به کم‌کاری و غفلت گذشتگان، این اقدامات ارزشمند است.
استاندار گلستان گفت: دولت برای سدنرماب ۱۰ هزار میلیارد ریال با تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۴ مصوب کرده که تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که معادل ۹۷ درصد اعتبارات وعده داده شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته شاخص‌های رشد اقتصادی منتشر و گلستان‌ در شاخص‌های معدن، صنعت، خدمات و کشاورزی با رشد مثبت بعد از قم و سمنان رده سوم است.
زنگانه خاطرنشان کرد: رشد صنعتی گلستان در دولت سیزدهم ۷.۹ درصد بوده و در نرخ بهره‌وری نیروی کار استان رتبه اول کشور را دارد و نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
استاندار گلستان گفت: در گردشگری اتفاقات شگرفی رخ داده و در بخش پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار ریالی، ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به درآمد استان افزوده خواهد شد.
وی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در بخش نیروگاه برق علی‌آبادکتول و آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور رییس جمهور، ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده خواهد شد که این میزان در حد نیاز برای توسعه صنایع در شهرک هزار هکتاری اترک، منطقه آزاد اینچه‌برون و شهرک‌های صنعتی استان است.
به گفته استاندار گلستان همچنین بخش خصوصی برای تامین برق مورد نیاز استان پای کار آمده و ۲۵۰ مگاوات در قالب نیروگاه‌های مقیاس کوچک احداث کرده است.
زنگانه با اشاره به لایروبی خلیج گرگان گفت: با دستور رییس جمهور تاکنون ۹۲ درصد خلیج در بالادست با طول ۴۵۰ متر و در ساحل به طول ۴۵ متر و عمق ۱۷۰ سانتیمتر لایروبی شد.
 

2 هزار میلیارد تومان برای حل بحران آب گلستان اختصاص یافت

 

2 هزار میلیارد تومان برای حل بحران آب گلستان اختصاص یافت

 

2 هزار میلیارد تومان برای حل بحران آب گلستان اختصاص یافت

 

 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 278
  • کد خبر : 104878