عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره‌برداری 26 پروژه آموزش و پرورش با حضور استاندار گلستان


بهره‌برداری 26 پروژه آموزش و پرورش با حضور استاندار گلستان

 

با حضور استاندار گلستان 26 پروژه آموزش و پرورش استان با ۱۰۹ کلاس و ۱۱ هزار متر مربع مساحت به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه در مراسم متمرکز افتتاح پروژه‌های آموزش و پرورش که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ما برای توسعه استان برنامه داریم و بر اساس این برنامه به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

 

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم بسیاری از پروژه‌های زیرساختی در استان با سرعت در حال پیشرفت است، نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به استان گلستان است.

استاندار گلستان تاکید کرد: در دو سال آخر دولت محترم دوازدهم مجموع تملک دارایی استان گلستان نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان بوده اما در دو سال نخست دولت سیزدهم به بیش از 16 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

زنگانه بیان کرد: از یک هزار و 200 پروژه نیمه تمام در استان گلستان با تلاش دولت سیزدهم به زیر 800 پروژه رسیده که در نتیجه در برخی از حوزه‌ها که عقب ماندگی زیرساختی شدیدی داشتیم به شرایط مطلوبی رسیدیم.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 300 میلیارد تومان در حوزه تامین برق در استان تعریف کردیم که این ظرفیت‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی و از محل اعتبارات درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و محل اعتبارات تملک دارایی ابلاغی وزارتخانه‌ها تامین شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: 2 هزار و 600 میلیارد تومان پروژه‌های برق در استان گلستان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه تاکید کرد: در حوزه سلامت نزدیک به 470 میلیارد تومان اقدام عمرانی صورت گرفته که شامل اقدامات احداثی، تکمیلی و تجهیزات می‌شود.

وی افزود: در حوزه اعتباراتی که برای مرزها هزینه شده برای تامین امنیت در دولت سیزدهم با گذشته قابل مقایسه نیست و در حوزه راه‌ها استان گلستان با 95 نقطه حادثه‌خیز یکی از استان‌های پرخطر در این بخش بوده که ایمن سازی 10 نقطه و بهره‌برداری 50 کیلومتر راه از اقدامات دولت سیزدهم در استان گلستان بوده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: جاده بندرترکمن به آق‌قلا به عنوان یکی از محورهای پرحادثه در گلستان از 20 کیلومتر از 34 کیلومتر این مسیر ایمن‌سازی و تعریض شده و باقی آن نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه افزود: یکی از مسائل مهم در پیشرفت استان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و هوشمندسازی است که 830 میلیارد تومان پروژه فیبر نوری در گلستان با حضور رئیس جمهور به صورت متمرکز افتتاح خواهد شد و حدود 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر نیز در بخش زیرساختی و توسعه ارتباطی هوشمند در گلستان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش اتفاق فوق‌العاده رقم خورد که حدود 30 پروژه ورزشی را تاکنون به بهره‌برداری رسانده و 20 پروژه ورزشی دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و ورزشکاران سازمان یافته استان از 40 هزار نفر به 70 هزار نفر رسیده است.

استاندار گلستان با اشاره به فعالیت 15 هزار معلم در گلستان و فعالیت 417 هزار دانش‌آموز در قالب 3 هزار مدرسه در این استان، بیان کرد: تمامی اقدامات نشان می‌دهد اگر دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم، می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

زنگانه گفت: من از تمامی معلمان، مدیران، فعالان تعلیم و تربیت در استان تشکر می‌کنم و دست همه شما را می‌بوسم چون با اقدامات شما عزیزان اتفاقات بزرگی در استان گلستان رقم خورده است.

وی افزود: اینکه استان گلستان پایلوت طرح‌های بزرگ تعلیم و تربیت شود نشان دهنده شایستگی معلمان و مدیران و فعالان این بخش است.

استاندار گلستان تصریح کرد: امروز نیز 26 پروژه ساخت، نوسازی، تجهیز مدارس استان با 150 میلیارد تومان اعتبار با کمک خیران به بهره‌برداری رسید که جای شکر دارد.

زنگانه افزود: احداث و تکمیل و تجهیز 80 پروژه آموزشی و ورزشی با 440 کلاس درس و 68 هزار متر مربع مساحت با اعتبار 550 میلیارد تومان اقداماتی بوده که در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم تاکنون در گلستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: افزایش مشارکت خیران در امر مقدس مدرسه‌سازی با تعهد بیش از 180 میلیارد تومان، خرید و توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتبار 130 میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم، اجرای طرح ملی محرومیت‌زدایی با 50 پروژه و 300 کلاس درس با مساحت 50 هزار متر مربع و اعتبار 170 میلیارد تومان بخشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان گلستان است.

استاندار گلستان گفت: تکمیل و بهره‌برداری دو مجتمع دانش آموزی در گرگان و آق‌قلا یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این بخش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .