عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش 9 برابری اعتبارات حوزه راه‌های گلستان در دولت سیزدهم


افزایش 9 برابری اعتبارات حوزه راه‌های گلستان در دولت سیزدهم

 

استاندار گلستان گفت: در دولت سیزدهم منابع اختصاص داده شده به حوزه راه در استان گلستان 9 برابر شده اما اعتقاد ما بر این است بازهم بیش از این برای حفظ جان مردم باید اقدامات عملیاتی انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و هشتمین جلسه شورای ترافیک گلستان که به صورت مشترک در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان برگزار شد، اظهارکرد: آسیب‌شناسی و اقدام کارشناسی در نقاط حادثه‌خیز و علت یابی وقوع تصادفات در این نقاط در اولویت کاری کمیسیون قرار گیرد.
وی ادامه داد: در آسیب شناسی وقوع تصادف‌ها در جاده‌های گلستان، نقش دوربرگردان‌های نا ایمن برجسته است و انتظار دارم معاونت هماهنگی امور عمرانی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس‌راه، با شناسایی نقاط پرتصادف، ایمنی‌سازی آنها را اولویت بندی کند تا بلافاصله نسبت به ایمن‌سازی اقدام شود.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی نقطه‌ای و ارائه راهکارهای عملیاتی و اولویت‌بندی نقاط، نکته دیگری است که دستگاه‌های مرتبط با ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات باید در دستور کار داشته باشند.
زنگانه بیان کرد: در دولت سیزدهم منابع اختصاص داده شده به حوزه راه در استان گلستان 9 برابر شده اما اعتقاد ما بر این است بازهم بیش از این برای حفظ جان مردم باید اقدامات عملیاتی انجام شود.
وی اضافه کرد: اقدامات ائتلافی، گروهی، جمعی و با همبستگی و همپوشانی تنها راهکار موثر برای کاهش تصادفات در سطح جاده‌ها است.
استاندار گلستان تصریح کرد: 60 درصد تصادفات جاده‌های استان در محورهای بزرگراهی رخ می‌دهد که علت‌های مختلفی دارد و در کنار خطای انسانی نباید از نقش علل مختلف همانند روشنایی معابر غافل شد.
زنگانه گفت: در بسیاری از این موارد در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان دیده شد و اقدامات بزرگی در این بخش انجام شد اما باز هم نیازمند اقدامات بیشتر هستیم.
وی اضافه کرد: ما در حل مشکلات راه‌ها هدف و برنامه داریم و به همین دلیل شاهد اتفاقات مهم و موثر در سطح راه‌های استان بوده‌ایم.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این جلسه نصب 31 دوربین نظارت تصویری و کنترل سرعت جدید در محورهای مواصلاتی استان است.
زنگانه اضافه کرد: 53 درصد آسیب دیدگان در تصادفات استان عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند که نیاز است بخش قابل توجهی از برنامه‌های آموزشی در مدارس و دستگاه‌ها فرهنگ سازی در این بخش اختصاص پیدا کند.

 

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .