عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان، بستر مناسب اجرای آزمایشی طرح های فرهنگی و اجتماعی

استاندار گلستان در جلسه با رییس سازمان امور اجتماعی کشور؛

گلستان، بستر مناسب اجرای آزمایشی طرح های فرهنگی و اجتماعی

گلستان، بستر مناسب اجرای آزمایشی طرح های فرهنگی و اجتماعی

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های موجود در استان اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از طرح های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی در گلستان بطور آزمایشی در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم الگویی مناسب را در کشور ارائه کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در جلسه با دکتر محمد عباسی معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی تصریح کرد: ما در گلستان برش استانی سند مهندسی فرهنگی را تهیه کرده ایم و بر اساس نقشه راهی مداخلات صورت می گیرد .
وی افزود: تدوین سند چشم انداز قرآنی و سند چشم انداز نماز صورت گرفته و در ارزیابی ها جزو استان های برتر هستیم و معتقدیم عامل پیشگیری بسیاری از آسیب های اجتماعی توجه به نماز است.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: پروژه پرورش اوان کودکی (پاک) با چهار هدف نظام آموزش زود هنگام با روش های غیر مستقیم، نظام مراقبت و حفاظت از کودکان، سلامت و امنیت و تعامل بین والد و فرزند بصورت آزمایشی در استان گلستان آغاز شده و امیدواریم الگویی برای کشور باشد .
دکتر زنگانه یادآور شد: پروژه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) بصورت آزمایشی در تمام شهرستان های استان در حال انجام است و مهمترین هدف آن نظام شناسایی بهنگام آسیب های دانش آموزان در معرض ، پر خطر و آسیب دیده است تا بتواند چتر حمایتی لازم را برای آنها داشته باشد.
وی ادامه داد: در ابتدای استقرار دولت سیزدهم ظرفیت نگهداری ماده ۱۶ استان جهت معتادان متجاهر تنها ۱۰۰ نفر بود که در حال حاضر با کمک شهرداری ها و خیرین ، ظرفیتی ۴۰۰ نفری در گرگان و ظرفیتی ۶۰۰ نفری در گنبد کاووس در حال اجراست و البته ظرفیت ۶۰ نفری بانوان در گنبد کاووس نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.
استاندار گلستان گفت: در حوزه مبارزه با مفاسد اخلاقی و همچنین خانواده و طلاق نیز مداخلات مناسبی در استان صورت گرفته است.
همچنین در این جلسه معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی اقدامات صورت گرفته در استان را ارزشمند قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه گلستان در ارزیابی جزو استان های خوب کشور است و البته استاندار گلستان روحیه همراهی و مشارکت در پروژه های اجتماعی و فرهنگی را دارند.
دکتر عباسی تاکید کرد: توجه به دو موضوع نظام خانواده و اعتیاد نقش بسیار تاثیر گذاری در کاهش سایر آسیب های اجتماعی دارد.
وی افزود: ضروری است دامنه ای آگاه ساز در مسائل اجتماعی ایجاد کنیم و در این مسیر بهره گیری از ظرفیت های مردمی اثربخش خواهد بود.

گلستان، بستر مناسب اجرای آزمایشی طرح های فرهنگی و اجتماعی

 

گلستان، بستر مناسب اجرای آزمایشی طرح های فرهنگی و اجتماعی



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .