عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرتبه عملی اجرای قانون امر به معروف تنها وظیفه حاکمیت است

استاندار گلستان در جلسه ستاد امر به معرو و نهی از منکر استان ؛

مرتبه عملی اجرای قانون امر به معروف تنها وظیفه حاکمیت است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مرتبه عملی اجرای قانون امر به معروف تنها وظیفه حاکمیت است

استاندار گلستان با اشاره به صراحت قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: قانون برای امر به معروف 4 مرتبه قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی را تعیین کرده و اجرای مرتبه عملی را تنها در اختیار حاکمیت قرار داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه عصر چهارشنبه 27 تیر جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به ریاست آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و مهندس سنگدوینی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام و یاران وفادار ایشان، تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان انگیزه اصلی قیام خود را اجرای امر به معروف و نهی منکر بیان کردند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع در سطح جامعه است.
وی افزود: خوشبختانه قانون امر به معروف در جمهوری اسلامی قانونی شفاف ، دقیق و صریح است و اجرای صحیح آن ما را در مسیر درست هدایت می کند.
استاندار گلستان یادآور شد: بر اساس قانون در اجرای امر به معروف کسی نمی تواند متعرض حیثیت، جان، مال ، مسکن، شغل و حریم خصوصی افراد شود که البته دامنه حریم خصوصی را قانون گذار تعیین کرده است.
دکتر زنگانه تاکید کرد: بر اساس قانون در اجرای امر به معروف کسی حق ندارد اعمال مجرمانه نظیر توهین، افترا، ضرب و جرح و قتل مرتکب شود و اگر چنین اقداماتی صورت گیرد با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی گفت: افراد حقیقی و حقوقی حق ممانعت از اجرای قانون را ندارند و دستگاه قضا شعبات ویژه ای را برای مسئله امر به معروف در نظر گرفته است.
استاندار گلستان حضور و همکاری سازمان های مردم نهاد تخصصی در این حوزه را بر اساس قانون بلامانع عنوان کرد و خاطر نشان کرد: البته ضابطین اجرای قانون کاملا مشخص و شفاف عنوان شده است.
وی در انتها عنوان کرد: پشتیبانی لازم را از دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خواهیم داشت تا آنها بتوانند در اجرای فعالیت های خود به نحو احسن اقدام نمایند.

مرتبه عملی اجرای قانون امر به معروف تنها وظیفه حاکمیت است

 

مرتبه عملی اجرای قانون امر به معروف تنها وظیفه حاکمیت است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .