عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در گلستان ۵ اولویت برای فرهنگ عمومی احصا شد/ منشور توسعه قرآنی در استان به تصویب رسید

استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور؛

در گلستان ۵ اولویت برای فرهنگ عمومی احصا شد/ منشور توسعه قرآنی در استان به تصویب رسید

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

در گلستان ۵ اولویت برای فرهنگ عمومی احصا شد/ منشور توسعه قرآنی در استان به تصویب رسید

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی در استان اظهار کرد: ۵ اولویت بر اساس فرمایشات حضرت امام خمینی رحمت الله و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و اسناد بالادستی به عنوان اولویت اصلی شورای فرهنگ عمومی استان احصا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: با همکاری دبیرخانه و با تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان خوشبختانه بیش از ۶۸ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: فرمایشات حضرت امام خمینی رحمت الله و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، محورهای شش‌گانه شورای فرهنگ عمومی، سرفصل‌های ۱۵گانه منجر به پویایی شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌ها شده و تلاش گردیده تمام جلسات به صورت منظم برگزار شود.

استاندار گلستان گفت: منشور توسعه قرآنی در استان به تصویب رسید و برش استانی نقشه مهندسی کشور با اهداف عینی تهیه و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فرهنگ عمومی از دو منظر سخت افزاری و زیرساخت‌های حوزه فرهنگ شامل توجه به موزه‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و گلزار شهدا و از منظر نرم‌افزاری شامل طراحی، تدوین و اجرای سندهای قرآن و نماز مورد تاکید بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات گلستان در حوزه توجه به همسایگان، آداب و رسوم فرهنگی و تقریب مذاهب شامل انتصاب مدیران، برگزاری کنگره‌های تقریب مذاهب و بزرگداشت مختوم‌قلی فراغی، پذیرش هیات‌های فرهنگی و تجاری از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و تاتارستان و سفر به آن کشورها قابل توجه بوده است.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست یک دیگر از رویکردهای استان بوده و چشم‌انداز «گلستان، سرزمین اقتصاد سبز» برای این بخش انتخاب شده و طرح همیاران محیط‌بان اجرا شده است.

دکتر زنگانه تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان اسناد بالادستی تلقی می‌شود و البته در استان پس از احصای نظام مسائل فرهنگی شاخص‌های لازم تعیین گردید.

وی ادامه داد: ۵ موضوع تضعیف بنیان خانواده ایرانی و اسلامی، آسیب‌های اجتماعی و کاهش مسئولیت پذیری شهروندی، کاهش نشاط اجتماعی و ضعف خود اتکایی و تولید محوری و کمبود سواد رسانه‌ای به عنوان اولویت مشخص شده و در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: ۱۰ اقدام ملی نیز مد نظر استان بوده و همچنین دو برنامه آینده نگرانه در استان به عنوان طرح آزمایشی (پایلوت کشوری) در حال اجرا است، یکی پرورش اوان کودکی (پاک) و همچنین پروژه (نماد) نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است چرا که باور داریم مقطع پایه برای فرهنگسازی عمومی دوران کودکی است.

وی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت لازم از دبیرخانه و ریاست شورا، توجه به اعتبارات و اختصاص بودجه برای شورا از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به تقویت شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها کمک کند.

همچنین در این جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی را اقدامی پر اهمیت دانست و افزود: خوشبختانه اعتبارات مناسبی به تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها تخصیص داده شده و موسسات استانی مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسرو پناه از تلاش‌های صورت گرفته در استان در راستای تقویت وحدت اقوام و مذاهب، ارتباطات فرهنگی و مناسبات سیاسی و اقتصادی صورت گرفته با جمهوری ترکمنستان و تهیه سند محیط زیستی استان گلستان تقدیر کرد.

در گلستان ۵ اولویت برای فرهنگ عمومی احصا شد/ منشور توسعه قرآنی در استان به تصویب رسید

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .