عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت تسریع در اجرای کامل طرح حدنگار کشاورزی در گلستان

استاندار گلستان در جلسه حفظ حقوق بیت المال استان؛

ضرورت تسریع در اجرای کامل طرح حدنگار کشاورزی در گلستان

ضرورت تسریع در اجرای کامل طرح حدنگار کشاورزی در گلستان

استاندار گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه اسناد ۱۰۰ درصد اراضی ملی صادر شده، تسریع در اجرای کامل حدنگار اسناد کشاورزی در گلستان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد در جلسه حفظ حقوق بیت المال استان با حضور دکتر بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دکتر آسیابی رییس کل دادگستری استان ، دکتر اسپانلو دادستان مرکز استان تصریح کرد: به فرمایش رییس قوه قضاییه تعامل قوه قضاییه و قوه مجریه در استان گلستان  می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

وی افزود: همراهی سازمان بازرسی استان با مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در اجرای قانون حدنگار قابل تقدیر است.

استاندار گلستان گفت: ضروری است بر اساس مرزبندی سال ۱۳۹۲ خط مرزی استان گلستان و مازندران بین دو شهرستان بندرگز و گلوگاه موضوع اسناد رعایت شود.
وی ادامه داد: تفکیک اسناد شهرک های صنعتی مطالبه ای جدی است که امیدواریم زمینه اجرای آن تسریع شود.
دکتر زنگانه خاطرنشان کرد: جزیره آشوراده در حریم مرزی گلستان است و موضوعات اسناد آن باید در استان اقدام شود.
همچنین در این جلسه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اسناد جزیره آشوراده شامل ۷ پلاک اصلی و ۲۱۵ پلاک فرعی ظرف مدت چند روز آتی باید به استان گلستان منتقل شود.
دکتر بابایی اظهار کرد: برای تالاب به نام دولت  در راستای صیانت از تالاب‌ها سند صادر و با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست این کار انجام پذیرد.
وی همچنین پیرامون سند دیوار دفاعی گرگان خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در زمینه صدور سند این اثر باستانی با همکاری بنیاد علوی صورت پذیرد و همچنین اسناد دریاچه‌های پشت سدها نیز صادر شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد:  کل اراضی استان گلستان ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و ۲۸۳ هزار هکتار آن اسناد ملی است و تاکنون برای تمامی این اراضی سند صادر شده است.
 دکتر بابایی یادآور شد : ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی استان اراضی کشاورزی هستند و تاکنون ۵۳ درصد تحقق صدور سند برای اراضی کشاورزی صورت گرفته و اگرچه این میزان از متوسط کشوری که ۶۹ درصد می‌باشد کمتر است، اما با همکاری بنیاد علوی یقیناً جهشی در این زمینه صورت می‌پذیرد.

وی یادآور شد : صدور اسناد واحدهای روستایی بسیار پر اهمیت است و باید با سرعت انجام شود.

لازم به ذکر است در این جلسه بر اساس توافق صورت گرفته بین استاندار گلستان و رئیس سازمان اسناد املاک کشور اعتبارات لازم جهت تکمیل اختمان‌های اداری شهرستان‌های گالیکش ، رامیان و مینودشت و همچنین اداره کل این سازمان در سایت اداری استان تامین و تا پایان سال این واحدها تکمیل خواهند شد.

گفتنی در این جلسه اسناد برخی از املاک با حضور دکتر زنگانه و دکتر بابایی و دکتر آسیابی تحویل گردید‌.

ضرورت تسریع در اجرای کامل طرح حدنگار کشاورزی در گلستان

 

ضرورت تسریع در اجرای کامل طرح حدنگار کشاورزی در گلستان

 

ضرورت تسریع در اجرای کامل طرح حدنگار کشاورزی در گلستان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 141
  • کد خبر : 113938