عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

استاندار گلستان:

شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

 استاندار گلستان در دیدار مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار کرد: شورای فن آوری استان با هدف تجاری سازی فعالیت های اقتصادی بر مبنای ارزش افزوده و توجه به شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در این دیدار با بیان اینکه ما به دنبال جذب حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت حمایت از طرح های استان هستیم، تصریح کرد: گلستان دارای ظرفیت ها و استعداد های فکری مناسبی است که بر اساس توازن بخشی و رفع محرومیت های گذشته باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر محصولات شناخته شده و برند استان گلستانی ، یادآور شد: یاید در مسائل دانش بنیان به سمت محصولاتی نظیر گندم، خاویار، بذرها روغنی، گیاهان دارویی که برند استان هستند حرکت کنیم و تجاری سازی را با توجه به ارزش افزوده کالاها انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات صنتعگران استان، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد اگر بتوانیم واحدهای صنعتی را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببریم می توانیم در قالب شرکت های دانش بنیان صنعتی از آنها حمایت کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه وحدت و همدلی موجود در اقوام گلستانی می تواند افقی روشن برای آینده استان باشد، یادآور شد: گلستانی ها نرم افزار وحدت و همدلی را در بین خود تعریف کرده اند و در مسیر پیشرفت علی رغم نقد درون ، تنها به توسعه استان می اندیشند.

دکتر صادقلو از مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خواست توجهی جدی به استان گلستان در راستای توازن بخشی کشوری داشته باشند .

وی افزود: استان گلستان علی رغم تمام محدودیت ها اولین استانی بود که در دولت تدبیر و امید مشاغل دانش بنیان را مطرح کرد و توانست به موفقیت های خوبی دست یابد.

همچنین در این دیدار مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به سابقه دو ساله این صندوق از زمان تاسیس ، اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان در گلستان از متوسط کشور کمتر است و ما می خواهیم قطار دانش بنیان در اینجا سرعت بگیرد.

دکتر محمد حسین صادقی با بیان اینکه جهت توجیه و آشنایی صنعت گران و دانشگاهیان با کارکردهای صندوق نوآوری و شکوفایی در استان های کشور حاضر می شود، خاطر نشان کرد: ما باید با تاکید بر ارزش افزوده و تولید محصولات از طریق دانش و فن آوری و پرهیز از خام فروشی موجبات تحول و اشتغال را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شورای فن آوری استان، یادآور شد: این شورا می تواند با ترکیب بخش خصوصی و مدیران دستگاه های مرتبط از شرکت های دانش بنیانی که نیاز به حمایت دارند و یا شرکت هایی که با دانش بنیان شدن قابل حمایت هستند، پشتیبانی کند.

وی توجه به طرح های تحول زا با بهره گیری از پتانسیل های بومی و منطقه ای را اولویت حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: تا به حال 260 میلیارد تومان طرح مصوب در سطح کشور داشته ایم و این طرح ها از معافیت های خوبی نظیر 15 سال معافیت مالیاتی، 15 سال معافیت گمرکی و ... برخوردارند.

لازم به ذکر است در این دیدار عنوان شد گلستان دارای 33 شرکت دانش بنیان شامل یک شرکت صنعتی،9 شرکت تولیدی و 23 شرکت نوپا است.

 

شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

 

شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

 

شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

 

شورای فن آوری استان گلستان تشکیل می شود

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .