عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

استاندار گلستان:

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: عدم توجه به فرصت سازی شرایط پسا تحریم گناه بزرگی است و باید مراقب باشیم که این فرصت سازی تبدیل به فرصت سوزی نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در این جلسه که با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی همراه بود، با اشاره به تهیه نقشه راه استان، سند آمایش استان، افق 1404 و افق 1420 گلستان، تصریح کرد: مدیریت کلان استان 32 طرح تحول زا را با مطالعه لازم و در فرمت خواسته شده به مراجع بالادستی ارائه کرده ، که از این میان 25 طرح مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: باید نقشه راه اقتصادی و نقشه راه تامین منابع مالی طرح های تحول زای استان تهیه شود و در این مسیر استان نیاز به همکاری های وزارت اقتصاد و دارایی دارد.

وی همچنین تازه تاسیس بودن این استان را از دلایل اصلی برخی عقب ماندگی ها دانست و گفت : دولت در نگاه توازن بخشی به استان ها باید بیش از همیشه به استان گلستان توجه کند .

استاندار گلستان خاطر نشان کرد : گلستان فاصله زیادی با مصداق نام خود دارد و متاسفانه نام انتخاب شده برای این استان همگان را در باور مشکلات زیرساختی و کمبودهای فراوان آن به اشتباه می اندازد .

همچنین در این جلسه معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان های سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت : حجم پروژه های مصوب و ارائه شده زیربنایی گلستان به این سازمان در 2 سال اخیر 25 برابر شد .

محمد خزاعی در جلسه شورای اداری گلستان اظهار کرد : این رشد چشمگیر و محسوس ، از نشانه های حرکت این استان به سمت توسعه و پیشرفت است که امیدواریم با حمایت های بیشتر مسوولین استانی و کشوری ، ادامه یابد .

وی بیان کرد : یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در روند اجرای این گونه طرح ها ، آماده سازی زیرساخت های مربوط به اجرا و دوری از اجرای سنتی آن ها است .

معاون وزیر اقتصاد افزود : گلستان استانی مملو از استعداد و امکانات است و جای تعجب فراوان دارد که چرا این استان جایی در میان استان های برتر و پیشرو کشور ندارد .

خزاعی ادامه داد : نرخ بالای بیکاری و کمبود سرمایه گذاری در این استان ، از جمله نکات ضعف و از دلایل اصلی عقب ماندگی گلستان است که امیدواریم با تکمیل طرح های در دست اقدام و فراهم شدن فرصت حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، شاهد پایان این شرایط سخت و دشوار باشیم .

وی گفت : در شرایط فعلی کشور ، توجه بیشتر به تولید و افزایش فرصت های اشتغال ، یکی از حرم های دفاع از کشور محسوب می شود و باید با مدیریت صحیح و علمی ، بر این کاستی ها غلبه کرد .

رییس کل سازمان های سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بیان کرد : اگر چه علاقه ای به بیان ضعف های گذشته که عامل عقب ماندگی استان است ندارم اما بررسی برخی طرح های استان گلستان نشان می دهد پیشرفت فیزیکی برخی پروژه ها در این استان در مدت زمان طولانی کمتر از نصف یک درصد بود.

لازم به ذکر است در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان هم بر لزوم فراهم آوردن شرایط مطلوب برای حضور سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت : اگر سرمایه داری در جهت خدمت به مردم و کم کردن دغدغه های ناشی از کمبود اشتغال باشد ، بسیار مطلوب و مورد تایکد بزرگان دین و کشور است .

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد : استفاده مناسب از سرمایه های بدون استفاده کشور با تامین امنیت سرمایه گذاری ، موجب کوتاه تر شدن مسیرهای دسترسی به توسعه و امنیت پایدار خواهد شد .

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد : حل مشکلات مربوط به پرونده هسته ای ایران و برداشتن تحریم ها ، فرصت مناسب گذر از دوران سخت ناشی از تحریم های اقتصادی و کاهش دردهای اقتصادی کشور است که باید از این شرایط به بهترین نحو استفاده کرد .

وی افزود : اگرچه دیگر افکار عمومی دنیا علیه ایران بسیج نیست اما نباید گمان کرد از این پس می توان با هر برنامه و شیوه ای به موفقیت رسید و از اجرای منطقی ، علمی و کارشناسانه طرح ها غافل شد .

گفتنی است در این جلسه علیرضا حاجیان زاده مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ضمن اشاره به اینکه هدف کانون پرورش فکری پرورش فکر و شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها و آموزش مهارت هاست گزارشی از اقدامات کانون در سراسر کشور ارائه کرد.

 عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

 

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

 

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

 

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

 

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است

 

عدم توجه به فرصت سازی شرایط پساتحریم گناه بزرگی است


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .