عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امیدوارم سال 95، سالی سرشار از شادی و کامیابی برای گلستان ها باشد

استاندار در مصاحبه با سیمای مرکز گلستان؛

امیدوارم سال 95، سالی سرشار از شادی و کامیابی برای گلستان ها باشد

امیدوارم سال 95، سالی سرشار از شادی و کامیابی برای گلستان ها باشد

استاندار گلستان در پیام نوروزی به مناسبت فرارسیدن بهار سال 1395، ضمن تبریک سال نو به تمامی مردم شریف استان، اظهار کرد: امیدوارم در سایه معارف الهی، تحویل حالی و انقلاب قلوبی و به تبع آن مهربانی، جوشش و کوششی برای مردم عزیز استان در سال جدید حاصل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در مصاحبه با سیمای مرکز گلستان به ثمرات سال 1394 اشاره کرد و گفت: در سال قبل در سایه دو شکوفه بزرگ همدلی و همزبانی ثمرات بسیار ارزشمندی در عرصه بین المللی، منطقه ای، ملی و استانی حاصل گردید.

وی افزود: بنیان گذاری این شعار توسط مقام معظم رهبری موجب توفیقاتی در کشور شد که اولین نشانه آن در سایه رهنمون های ایشان و مدیریت دولت تدبیر و امید در توافقات هسته ای خود را نشان داد و ما از فصل هفتم منشور شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شدیم و رفع تحریم ها علیه ایران اسلامی صورت گرفت.

وی با اشاره به برون گرایی مباحث اقتصادی و سیاسی که ماحصل رفع تحریم ها بود، تصریح کرد: دولت در سایه تدبیر و خرد به مدیریت پسا برجام دست یافت.

استاندار گلستان با یادآوری فاجعه بزرگ منا گفت: گلستان دومین استان کشور به لحاظ تعداد جان باختگان در این حادثه بود که اگرچه تلخ و سخت بود اما در سایه همدلی و همزبانی مدیریت گردید.

وی با بیان دو عرصه بزرگ حضور مردم در 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند، خاطر نشان کرد: 22 بهمن روز خلق حماسه ای از سوی مردم بود که رویکرد سیاسی ملت ایران در عرصه بین المللی و منطقه ای رقم خورد و انتخابات جایی بود که دنیا به آگاهی و بصیرت مردم ایران اقرار کرد.

دکتر صادقلو 22 بهمن را معجزه اول و انتخابات را معجزه دومی دانست که مردم در سال 1394 رقم زدند و یادآور شد:نتیجه انتخابات در سایه بی طرفی، اعتماد مردم و ماحصل این اعتماد آرامش در جامعه بود که بتوان دو انتخابات با دو قانون مجزا و بسیار بزرگ را راهبری کند.

وی ضمن تشکر از مردم، دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و کارگزاران انتخابات، گفت: گلستانی ها با مشارکت 80/39 درصدی در انتخابات رتبه نخست مشارکت را کسب نمودند که امیدواریم مدیریت استان بتواند در عرصه خدمت توفیق یابد.

وی با اشاره به لایحه منطقه آزاد اینچه برون که از قول های رئیس جمهوری در گلستان بود،گفت: دولت لایحه منطقه آزاد را آماده کرده و این لایحه در کمیسیون های اصلی و فرعی مجلس به تصویب رسیده و منتظر تصویب در صحن علنی مجلس است.

استاندار گلستان آغاز حفاری های اکتشاف و بهره برداری از گاز در منطقه صوفیکم را خبری خوب دانست و افزود: تا کنون قریب به 2هزار متر حفاری صورت گرفته وامیدواریم بتوانیم بهره برداری لازم از این ظرفیت را انجام دهیم.

دکتر صادقلو با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در در استان گلستان گفت: در طول بیش از دو سالی که از عمر این دولت می گذرد قریب به 6هزار پروژه عمرانی اقتصادی با 2200 میلیارد تومان و اشتغالزایی 10 هزار نفر به بار نشسته است.

وی افزود: برخی شاخص ها نظیر نرخ بیکاری از 13.7 درصد در ابتدای این دولت به 9.1 درصد در حال حاضر رسیده و صادرات استان نیز 37 درصد رشد داشته است.

وی پیگیری نقشه راه جهت ارتقا شاخص های استان و پیگیری 34 طرح اساسی و تحول زای استان را مورد توجه مدیریت استان دانست و یادآور شد: در این مسیر مطالعات آشوراده تمام شده و با توافقات صورت گرفته با سازمان محیط زیست این طرح به سرمنزل خواهد رسید.

وی افزود: در سال 95 قریب به 50 هزار هکتار از 280 هزار اراضی شمالی استان که در زمان سفر رئیس جمهوری مصوب شده بود، زهکشی خواهد شد.

استاندار گلستان شاخص ترین برنامه سال 95 را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست وافزود:این مسئله مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است و پیگیر بنیان گذاری آن در دستگاه ها اجرایی هستیم چرا که در این سال ارزیابی تمامی دستگاه های استان بر اساس اقتصاد مقاومتی خواهد بود و نتایج اقتصادی آن باید با درون زایی، برون گرایی، عدالت محوری و مردمی کردن در اقتصاد استان نهادینه شود تا به سرمنزل برسیم.

دکتر صادقلو در پایان فرا رسیدن سال 95 را همه گلستانی ها تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: سالی سرشار از شادی و کامیابی و شادکامی برای تمامی گلستان ها باشد .

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .