عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی لازم جهت هرگونه پشتیبانی از صنایع کوچک را داریم


آمادگی لازم جهت هرگونه پشتیبانی از صنایع کوچک را داریم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

آمادگی لازم جهت هرگونه پشتیبانی از صنایع کوچک را داریم

استاندار گلستان گفت: در بخش شهرك ها و نواحي صنعتي در استان،صنايع كوچك بخش آسيب پذير است و نيازمند تقويت است و ما براساس مصوبات و تبيين راهكارها، آمادگي جهت هرگونه حمايت و پشتيباني لازم، با تمام توان را از صنایع کوچک استان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکترحسن صادقلو در اولين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت كشور ، تصریح کرد: نبود زيرساخت هاي اساسي، مشكل اصلي بخش شهرك ها و نواحي صنعتي استان است كه رفع آن نيازمند توجه ويژه مسئولان كشوري مي باشد.

وی افزود: اما اصل مهم در موضوع صنعت، به خصوص در بخش تداوم فعاليت بعد از بهره برداري، بايد كاهش قيمت تمام شده محصول باشد كه اگر محصولات قيمت بالا عرضه شود، هنگام ورود به بازار مردم ميل، رغبت و انگيزه اي براي خريد ندارند و به سمت كالاها و توليدات خارجي گرايش خواهند داشت.

استاندار گلستان گفت: اين مساله علاوه بر فراهم كردن زمينه تعطيلي واحدهاي توليدي داخلي، بسترهاي واردات بي رويه كالا به كشور را فراهم مي كند.

دکتر صادقلو با تاكيد بر اين كه كاهش قيمت، يكي از راهكارهاي رونق اقتصادي است، یادآور شد: توسعه در توليد و رونق اقتصادي بايد با كاهش قيمت همراه باشد و از سوي ديگر گلستان با استان ‎هاي برخوردار صنعتي، قابل قياس نيست و بايد به خصوص به زيرساخت‎ هاي اين استان براي توسعه صنعت كمك شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات گرفتن مجوز در شهرك ها و نواحي صنعتي براي بهره برداري از واحدهاي توليدي توسط سرمايه گذاران، خاطر نشان کرد: در حوزه پنجره واحد دستوراتي داده شده كه بايد به آن توجه شود و در حوزه اوليه يك ميزان توفيقاتي حاصل شده و بايد موافقت نامه‎ هاي مختلف براي تاسيس واحد‎هاي صنعتي در نظر گرفته شود.

وي ادامه داد: بايد تمام فرآيند پنجره واحد در شهرك هاي صنعتي قابل اجرا شود و از سوي ديگر به واگذاري زمين توجه داشت تا زمين مرغوب و مناسب استان گلستان به دلايلي براي سال ‎ها بدون استفاده باقي نماند و با سرمايه گذاراني كه تمايلي به سرمايه گذاري ندارند در ابتدا مهلتي براي فعاليت داده شود و در غير اين صورت خلع يد از آنان صورت گيرد.

استاندار گلستان ضمن تاكيد بر حوزه آموزش، تصريح كرد: بسياري از كساني كه مجوزهاي لازم براي بهره برداري و تاسيس واحدهاي صنعتي اعم از صنايع كوچك، متوسط و بزرگ را دريافت مي‎ كنند نياز به آموزش دارند و بايد برخي مسايل براي سرمايه‎ گذاراني كه به دنبال تاسيس بنگاه در استان هستند، آموزش داده شود.

دکتر صادقلو در ادامه به بحث معوقات سرمايه گذاران اشاره كرد و گفت: بانك ها معوقات خود را تا پايان خرداد ماه به مراجع قضايي نكشانند و اگر حكمي گرفتند به نوعي تعامل كنند كه منجر به تعطيلي واحدهاي صنعتي نشود، زيرا مشاهده شده، املاكي كه بانك ها تملك مي كنند، قيمت هاي كارشناسي بالايي در نظر گرفته مي شود كه در مزايده ها، مشتري نخواهد داشت و همين مساله گاهي تا نابودي و تبديل شدن آن ملك به ويرانه پيش مي رود كه اين مساله در واقع از بين بردن بيت المال است.

وي در ادامه با تاكيد بر ساماندهي وضعيت كارگران معدن ذغال سنگ شمال شرق، گفت: بايد مشكل 30 نفر بازنشسته اين معدن كه مطالباتي معادل چهار ميليارد ريال دارند، با تعامل بين دستگاه ها حل شود.

استاندار گلستان یادآور شد: مطالبات اين قشر، چندين ماه است كه به تعويق افتاده و اين ادبيات رفتاري درست نيست.

وی گفت: مصوبات اين كارگروه بر بخشنامه هاي داخلي ادارات و دستگاه هاي اجرايي اولويت دارد.

دکتر صادقلو همچنين با بيان اين كه شركت گاز نيز تا خرداد ماه براي پرداخت هزينه جاري گاز اين واحدهاي صنعتي به آنها فرصت دهد، اضافه كرد: 61 ميليارد ريال بدهي جاري به شركت گاز بوده كه 53 ميليارد ريال آن پرداخت شده است و 15 درصد بدهي‌ هاي جاري باقي است

همچنین در اولين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان گلستان،معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران اظهار کرد: در استان گلستان 906 واحد صنعتي داراي مجوز بهره برداري مي باشد كه از اين تعداد 244 واحد متوقف بوده و 820 واحد نيز جزو صنايع كوچك است و در كل استان 86 واحد صنعتي متوسط و بزرگ وجود دارد و از اين تعداد 12 واحد شامل سه مورد در بخش صنايع بزرگ و 9 واحد صنايع متوسط هستند.

علي يزداني ادامه داد: اين آمارها نشان مي دهد كه كارگروه بايد توجه ويژه اي به بخش صنايع كوچك داشته باشد، زيرا با كمي حمايت، آنها از تعطيلي رها و به رونق خواهند رسيد.

وی با بيان اين كه در استان گلستان تنها 28 درصد صنايع كوچك تعطيل مي باشد، گفت: در بخش شهرك ها و نواحي صنعتي در اين استان 642 واحد وجود دارد كه 171 واحد تعطيل است و 613 واحد صنعتي كوچك در اين شهرك ها و نواحي صنعتي وجود دارد.

وي يادآور شد: از مجموع واحدهاي تعطيل اين استان در بخش شهرك ها و نواحي صنعتي 160 واحد مربوط به صنايع كوچك مي باشد كه اين مسائل نشان مي دهد بايد توجه و سياستگذاري هاي ما معطوف به اين واحدها (كوچك) باشد.

لازم به ذکر است در كشور 87 هزار و 659 واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري وجود دارد كه تعدادي تعطيل، برخي كمتر از ظرفيت توليدي و بقيه فعال هستند.

 

آمادگی لازم جهت هرگونه پشتیبانی از صنایع کوچک را داریم

 

آمادگی لازم جهت هرگونه پشتیبانی از صنایع کوچک را داریم

 

آمادگی لازم جهت هرگونه پشتیبانی از صنایع کوچک را داریم

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .