عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته امداد با توانمندسازی منزلت آفرین محرومان را یاری می کند

استاندار گلستان در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور؛

کمیته امداد با توانمندسازی منزلت آفرین محرومان را یاری می کند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

کمیته امداد با توانمندسازی منزلت آفرین محرومان را یاری می کند

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت رشد درآمدی افراد نیازمند در جامعه گفت: اشتغال مساله ای مهم در حفظ کرامت افراد است و کمیته امداد با توانمند سازی منزلت آفرین و پایدار محرومان را یاری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه باید به دنبال کاهش مددجویان تحت پوشش کمیته امداد باشیم، تصریح کرد:با توجه به اینکه 49 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بخشی از مددجویان کمیته امداد نیز در روستا سکونت دارند، می توان با ایجاد درآمد پایدار از طریق بنگاه های اقتصادی در روستاها با تلفیق دانش بومی و علم روز این مددجویان را توانمند و بی نیاز کرد.

وی با اشاره به اینکه گلستان استانی تازه بناگذاری شده است، گفت: کمیته امداد باید با نگاه ویژه ای به گلستان بنگرد و در اعطای تسهیلات، اشتغال، مسکن و در جمیع موارد گلستان را با تاکید بیشتری مورد حمایت قرار دهد.

استاندار گلستان مسکن مددجویان را پراهمیت دانست و خاطر نشان کرد: اگرچه طرح مسکن مهر در گلستان به دلایل مختلف برای مردم جذابیت دارد، اما آمادگی لازم جهت ارائه برخی از این واحدها به مددجویان کمیته امداد وجود دارد .

دکتر صادقلو یادآور شد: مسکن آثار منزلتی، بهداشتی و سلامتی دارد و همکاری لازم جهت ارائه زمین در مناطقی که مشکل تغییر کاربری نداشته باشد و ساخت مسکن توسط کمیته امداد در آن بلامانع باشد، صورت خواهد گرفت.

همچنین در این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: اصلی ترین فعالیت ما اشتغال، خودکفایی و خود اشتغالی مددجویان تحت پوشش است و ما با اجرای این اقدامات به دنبال کاهش جمعیت مددجویان هستیم.

پرویز فتاح تصریح کرد: ملاک ارزیابی ما در کمیته امداد ورود خانواده های تحت پوشش به اینکه مجموعه نیست بلکه هدف ما خروج بر مبنای خودکفایی خانوار است.

این مقام مسئول کمیته امداد را یک اورژانس اجتماعی قلمداد کرد و گفت: بر این باوریم که افراد باید در کمیته امداد به مثابه یک اورژانس اجتماعی وارد شوند، روی پای خود بایستند و بعد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 27 میلیارد تومان از منابع دولتی به مددجویان اعطا شده، خاطر نشان کرد: خوشبختانه گلستان توانسته است 90درصد ابلاغیه بانک ها را جذب کند و مددجویان کمیته امداد از خوش حساب ترین مشتریان هستند و معوقات آنها در سیستم بانکی کمتر از یک درصد است.

فتاح یادآور شد:مجوز صندوق قرض الحسنه امداد اخذ شده و شعبه آن در گلستان راه اندازی شده و ما با ایجاد این صندوق به دنبال ارائه تسهیلات کوچک و راه گشا هستیم.

 

کمیته امداد با توانمندسازی منزلت آفرین محرومان را یاری می کند

 

کمیته امداد با توانمندسازی منزلت آفرین محرومان را یاری می کند

 

کمیته امداد با توانمندسازی منزلت آفرین محرومان را یاری می کند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .