عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس آغاز به کار کرد


یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس آغاز به کار کرد

یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس آغاز به کار کرد

 یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام، پس از چهار شب اجرا در گرگان مرکز گلستان، شنبه شب با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل، فرمانداران شرق گلستان، مهمانان خارجی و مسئولان و مردم گنبدکاووس، در این شهرستان آغاز به کار کرد.
در این مراسم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در سخنانی با خیرمقدم به مهمانان جشنواره گفت: استفاده از ظرفیت این جشنواره برای نمایش وحدت و همدلی مردم گنبدکاووس که از اقوام و مذاهب مختلف هستند، از دلایلی است که برای اولین بار و پس از برگزاری 10 دوره این حشنواره در گرگان، گنبدکاووس نیز میزبانی آن را پذیرا شود.
عبدالقدیر کریمی با تشریح طرفیت های گردشگری و تاریخی گنبدکاووس افزود: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام فرصت مناسبی است تا در کنار نمایش توانمندی استان های مختلف کشور، ظرفیت های شهرستان گنبدکاووس در زمینه های مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری معرفی شود.
وی با بیان اینکه مردم گنبدکاووس به عنوان نماد اتحاد اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی شهره هستند، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره به اتحاد و همگرایی ملی و مذهبی بین اقوام استان های مختلف کشور کمک کند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در سخنانی گفت: امسال بخشی از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس به عنوان شهرستانی که نماد همزیستی مسالمت آمیز قومیت ها و پیروان مذاهب مختلف اسلامی می باشد، برگزار می شود.
قرجه طیار خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره صرفا معرفی فرهنگ اقوام نیست بلکه، تقویت وحدت و انسجام ملی در کشور و نمایش این اتحاد و عظمت آن در استان گلستان، از اهداف آن است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های اقوام مناطق مختلف کشور برای جذب سرمایه گذاری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری به تامل و اتخاذ تصمیمات ویژه نیاز دارد و دولت نیز باید در زمینه مسائل زیرساختی سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه توریسم و گردشگری از پولسازترین صنایع در جهان محسوب می شود و برخی از کشورها تنها با تکیه بر این صنعت، ارزآوری عمده ای دارند، خاطرنشان کرد: کشور ما ایران نیز می تواند با داشتن جاذبه های فرهنگی و تاریخی غنی، یک کشور گردشگر پذیر باشد.
وی تصریح کرد: این امر با سرمایه گذاری دولت در امور زیرساختی و آماده کردن ریرساخت ها و نیز استفاده از سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر است.
یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از سیزدهم شهریور در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شد و تا شانزدهم شهریور در این شهر ادامه داشت.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، امسال شهرستان گنبدکاووس نیز میزبانی بخشی از این جشنواره را عهده دار شد و از هجدهم تا بیستم شهریور برنامه های این جشنواره گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان گلستان در شرق این استان برگزار می شود.
این جشنواره در سه بخش در حال برگزاری است و در بخش صنایع دستی 27 استان، بخش سوغات 25 استان و بخش موسیقی و آیین های سنتی اقوام مختلف نیز 15 استان حضور دارند.
در نخستین شب اجرای این جشنواره در گنبدکاووس، گروه های موسیقی و آیین های سنتی استان های مختلف کشور از جمله اقوام خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر و نیز یک گروه فرهنگی از ترکمن های گنبدکاووس به اجرای موسیقی و آیین های سنتی خود پرداختند.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .