عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر ارتباطات: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت است


وزیر ارتباطات: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت است

وزیر ارتباطات: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت است

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات در دولت‌های گذشته مورد توجه نبوده اما این بحث در دولت یازدهم توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ دکتر محمود واعظی شامگاه یکشنبه در جمع نخبگان و فعالان ICT استان گلستان، اظهار داشت: دولت قصد دارد فناوری اطلاعات را به عنوان پیشران توسعه، توانمندساز حوزه‌های دیگر و تسهیل‌کننده زندگی و کسب و کار در جامعه گسترش دهد.

وی افزود: این هدف بزرگی است که بدون مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگران محقق نمی‌شود و برنامه وزارت ارتباطات این است که ما تنها بستر را مهیا کنیم و بخش خصوصی بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: وزارت ارتباطات همواره کمک کردن به بخش خصوصی را یک وظیفه می‌داند اما انتظار داریم که ابتدا فعالان و پژوهشگران و بخش خصوصی جوششی از خود ایجاد و سپس از ما به عنوان یک حامی طلب کمک کنند.

واعظی با اشاره به علاقه نداشتن دولت به تصدی‌گری و یا رقابت با بخش خصوصی، گفت: ما باید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا بتوانیم زمینه توسعه و گسترش فعالیت‌ها و در نتیجه ایجاد فضای اشتغال و کسب و کار را فراهم کنیم.

واعظی اظهار داشت: امروز باید ICT زیربنای توسعه هر کشور قرار گیرد تا زمینه توانمندسازی بخش‌های دیگر جامعه و کسب و کار فراهم شود.

وی افزود: سیاست وزارت ارتباطات این است که در پژوهش و تقویت تولید داخلی با کمک مردم و شرکت‎های دانش‎بنیان به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حمایت از تولید محتوای بومی با خط و زبان فارسی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است، تصریح کرد: به علت گستره زبان فارسی در منطقه این حمایت می‌تواند محدود به مرزهای کشور نشده و خارج از مرزها هم خواهان داشته باشد.

وی تصریح کرد: علم و پژوهش باید در راستای ایجاد ثروت باشد و هدف ما نیز حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است.

واعظی همچنین با اشاره به اجرای طرح استان مجازی در استان گلستان گفت: سیاست دولت و وزارت ارتباطات حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان بومی است تا از محتوای بومی کشور خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به طرح ایده تا محصول گفت: اصل بر آن است تا ایده پس از مطرح شدن وارد فضای تجاری شده و به محصول تبدیل شود تا زمینه کسب و کار و اشتغال و درآمدزایی را فراهم سازد.

واعظی گفت: هم‌اکنون نسل سوم و بالاتر در 4 شهر سراسری شد و در نظر داریم به سرعت در کل استان‌ها اجرایی شود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .