عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تنها ۷۰ درصد پروانه هاي توليدي استان منجر به توليد شده اند


تنها ۷۰ درصد پروانه هاي توليدي استان منجر به توليد شده اند

تنها ۷۰ درصد پروانه هاي توليدي استان منجر به توليد شده اند

"حسن صادقلو" با اشاره به وضعيت استان در بخش هاي مختلف گفت : يكهزار و ۸۰۴پروانه در استان صادر شده كه تنها ۷۰درصد آنها عملياتي شده و ۳۰درصد فقط در حد پروانه بوده ،اما به عنوان ظرفيت اشتغال بيان شده است.

 ایشان در جمع تعدادي از مديران استان افزود : در ۷۰درصد پروانه عملياتي ۴/۳درصد كارخانه هاي استان از جمعيت اشتغال بالاي صد نفر برخوردارند كه در مجموع ۲۷كارخانه را شامل مي شود.

وي ادامه داد: كارخانه هاي با اشتغال بين ۴۹تا صد نفر نيز پنج درصد هستند و مابقي بين ۱۰تا ۴۹ يا يك تا ده نفر نيرو دارند.

وي در خصوص ديگر بخش هاي استان به شهرك هاي صنعتي اشاره كرد و اينكه در مواردي برخي واحدها تنها با ۲۰درصد ظرفيت در حال كار هستند.

استاندار گلستان با بيان اينكه به استان بدليل از دست دادن ارزش هاي افزوده، ضربات زيادي وارد مي شود، اظهاركرد: مديريت توسعه برمبناي منابع دولتي نمي شود و اين مديريت توزيع خواهد بود و در اينگونه مديريتها اگر دولت منابع داد فعال بوده و در غير اينصورت فعاليت ندارد و خود به فكر توليد منابع نمي باشد.

وي با اشاره به اينكه بانك ها يكي از منابع درآمدي استان هستند و معوقه دارند، گفت: بانك مركزي، مصارف را تابعي از منابع اعلام مي كند، اما منابع بانك هاي گلستان كم است.

صادقلو به عنوان نمونه با اشاره به توليد حدود يك ميليون تن گندم در استان اظهار كرد: از اين رقم تنها ۲۵۰تا ۳۰۰هزار تن در استان ظرفيت استفاده داده مي شود و بقيه از گلستان خارج مي گردد.

استاندار با تاكيد بر اينكه گندم گلستان برند جهاني دارد و بايد در اين خصوص تشويق و به ارزش افزوده در استان تبديل شود كه اينگونه نمي شود، افزود: دولت تدبيرو اميد تبديل ۷۰۰هزار تن را در راستاي افزايش ارزش افزوده آن به استان داده است كه در فراهم كردن تسهيلات بانكي در استان نيز موثر مي باشد.

وي با اشاره به اينكه عوامل مختلفي درآمدها و اشتغال را در استان از بين برده است، به معادن ذغالسنگ در كوههاي گلستان اشاره كرد كه ضايعات آن در استان و مبادلات مالي و اقتصادي آن در استانهاي ديگر است و هيچ تعامل مالي دراستان در اين خصوص وجود ندارد و نقدينگي آنها نيز در بانكهاي گلستان نيست.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .