عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولويت كشاورزي استان ايجاد ارزش افزوده در بخش گندم است

استاندارگلستان:

اولويت كشاورزي استان ايجاد ارزش افزوده در بخش گندم است

اولويت كشاورزي استان ايجاد ارزش افزوده در بخش گندم است

دکترحسن صادقلو گفت: در سال جاري برنامه ريزي ما بر روي ايجاد ارزش افزوده در گندم توليدي استان گلستان و تداوم آن است .

"دكتر حسن صادقلو" پيش از ظهر امروز در بازديد از كارخانه آرد زاهدي افزود: طبق توافق با وزير صنعت، معدن و تجارت، حجم گندمي كه در سال آينده در استان ذخيره و در كارخانه هاي استان تبديل به آرد مي شود از 300 هزار تن به 700 هزار تن افزايش مي يابد.

استاندار با بيان اين كه تنها 300 هزار تن از گندم توليدي در استان فرآوري مي شود، اضافه كرد: استان گلستان در سال ظرفيت توليد يك ميليون تن گندم را دارد و به همين ميزان نيز سيلو و كارخانه آرد در استان وجود دارد ولي در بهترين شرايط كارخانجات آرد ما با 30 درصد ظرفيت كار مي كنند و ذخيره آرد دارند.
وي بيان كرد: دولت در سال جديد براي ثبات اين محصول قيمت گندم را از 850 تومان به هزار و 50 تومان رساند و با اين اقدام، ثباتي نيز در كشاورزي استان ايجاد شد.
وي اضافه كرد: ما مدعي برند جهاني گندم و آرد گلستان در دنيا هستيم ولي در همين بخش كارخانجات آرد ما مشكلات و تنگناهايي دارند كه بايد مديريت شود.
دكتر صادقلو يكي از مشكلات استان ما اين است كه منابع مالي بانك هاي ما پايين است و اگر قابل توجه هم باشد چون استان ما استان نوپايي در مسير توسعه است اين منابع نمي تواند پاسخگوي مصارف ما باشد.
استاندار تصريح كرد: طبق آمارها ما 192 درصد نسبت به منابع بانكي، مصارف داريم و اميدوار هستيم با رشد و ذخيره سازي گندم در سيلو ها و فرآوري كه در محصولات مختلف گندم ايجاد مي شود بتوانيم ارزش افزوده بالايي را در استان ايجاد كنيم. 
گفتني است استان گلستان به طور متوسط همه ساله 7 تا 10 درصد گندم كشور را تأمين مي كند و گندم استان به لحاظ كيفي جزء استانهاي برتر كشور و به لحاظ توليد رتبه سوم كشور را داراست. 
از مجموع 391 هزار هكتار اراضي زير كشت گندم استان، 150 هزار هكتار كشت آبي و مابقي به صورت ديم كشت مي شود.


تأیید کننده خبر : fathi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1605
  • کد خبر : 489