عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت روز شوراها


پیام استاندار گلستان به مناسبت روز شوراها

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

استاندار گلستان در پیامی ۹ اردیبهشت روز شوراها را به تمامی مردم فهیم استان خصوصاً شوراییان زحمت کش در عرصه شهر و روستا تبریک گفت و اظهار کرد: بی تردید همراهی شوراها در مقابله با بحران ویروس کرونا موجب کاهش خسارات مالی و جانی به استان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، متن کامل پیام دکتر هادی حق شناس به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم


 

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری یکی از مبانی اصلی خود را تعامل و گفتگو قرار داد و بنیان گذار کبیر این انقلاب حضرت امام خمینی (ره) همواره در تصمیم گیری ها بهره گیری از خرد جمعی را به عنوان یک اصل توصیه می کردند.

قانون اساسی , شوراها را به عنوان اصلی مترقی مورد توجه قرار داد و از سال ۱۳۷۸ این نهاد اجتماعی پا به عرصه حیات گذاشت.

شوراهای اسلامی شهر و روستا طی ۵ دوره توانسته اند منشا بسیاری از اقدامات تاثیرگذار در محیط فعالیت خود باشند و حرکت چرخ های عمران و آبادانی شهرها و روستاها را با سرعت بیشتری به حرکت درآورند.

امروز اگرچه در عرصه مدیریت شهر و روستا , شوراهای اسلامی جایگاه واقعی خود را نیافته اند اما باید باور داشته باشیم که در تمرین مردم سالاری دینی توانسته اند بستر همراهی های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم آورند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار شهرداری ها و دهیاری ها توانستند اقدامات ارزشمندی در مقابله با ویروس کرونا انجام دهند و موجب کاهش خسارات مالی و جانی به استان شوند که البته نمونه این همدلی و همراهی مومنانه را سال گذشته در جریان سیل گلستان به منصه ظهور گذاشته بودند.

اینجانب روز شوراها را به تمامی مردم شریف استان خصوصاً شوراییان عزیز , سختکوش و تلاشگر گلستان تبریک عرض می کنم و امید دارم در سایه همراهی مردم, مدیریت شوراهای اسلامی شهر و روستا, اقدامات همدلانه شهرداری ها و دهیاری ها و همراهی دستگاه های اجرایی بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان "جهش تولید " مزین گردیده , موفق باشیم و گلستان به جایگاه واقعی خود در عرصه های مختلف اقتصادی, عمرانی, فرهنگی, اجتماعی و سیاسی دست یابد.

 

هادی حق شناس 

استاندار گلستان



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .