عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد ۸ هزار شغل جدید با افتتاح پروژه های هفته دولت در استان/ما باید صنعت را به محصول وصل کنیم/ استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد

استاندار گلستان در برنامه تلویزیونی گفتمان:

ایجاد ۸ هزار شغل جدید با افتتاح پروژه های هفته دولت در استان/ما باید صنعت را به محصول وصل کنیم/ استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ایجاد ۸ هزار شغل جدید با افتتاح پروژه های هفته دولت در استان/ما باید صنعت را به محصول وصل کنیم/ استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد

 استاندار گلستان در آستانه فرارسیدن هفته دولت، با حضور در صداوسیمای مرکز استان و برنامه زنده تلویزیونی گفتمان، مهمترین اقدامات انجام شده در استان و برنامه های گرامیداشت هفته دولت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهمترین محورهای سخنان دکتر هادی حق شناس در برنامه گفتمان که شامگاه سه شنبه ۲۸ مرداد انجام شد به شرح زیر است.
در هفته دولت سال قبل حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد که این عدد در سال جاری، علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات کشور و منابع مالی دولت با رشد ۱۰۰ درصدی به بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها منجر به ایجاد ۸ هزار شغل جدید در استان خواهد شد.
 در بخش خسارات کشاورزی ناشی از سیل سال گذشته در مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکونی و کشاورزی خسارت دیدیم که اولین استانی بودیم که کار بازسازی را به اتمام رساندیم و بیش از ۷۰% خسارات کشاورزی نیز پرداخت شده و ۳۰ درصد باقیمانده در صورت تامین منابع مالی پرداخت خواهد شد.
 از ۲۷۰۰ کیلومتر رودخانه موجود در استان، هزار کیلومتر نیاز به لایروبی داشت که ۲۰۰ کیلومتر در نقاط بحرانی لایروبی انجام شده و مابقی در حال انجام است؛ از آثار تأثیرگذاری این لایروبی ها، سیل ماه های گذشته در آزادشهر و نوکنده بود که کمترین خسارت را شاهد بودیم.
 تعمیر دریچه های سد وشمگیر، ایجاد کانال و دیوارهای حفاظتی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای پیشگیری از بروز خسارات سیلاب انجام شده است.
 اعتبارات لازم برای تکمیل سد نرماب نیز پیش‌بینی شده که انشاالله تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و بهره برداری از سد نرماب علاوه بر تامین آب استان در پیشگیری از خسارات سیلاب بسیار موثر است.
خرید تضمینی گندم از ۵۵۰ هزار تن با قیمت ۱۶۰۰ تومان در سال گذشته به ۸۵۰ هزار تن با قیمت ۲۶۰۰ تومان رسید و در مجموع دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و کلزا به کشاورزان پرداخت شده است.
خام فروشی محصولات، خسارات زیادی را به ما وارد کرد و باید کاری کنیم که محصول نهایی از استان خارج شود و ایجاد منطقه آزاد می تواند به فروش محصولات کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی در استان کمک کند.
 حجم صنایع تبدیلی ما از ۲ میلیون تن به ۵ میلیون تن رسیده است که جای افزایش بیشتر نیز دارند.
 با توجه به اینکه استان گلستان استان طلای سفید نام دارد، اما کشت پنبه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است که در همین راستا در هفته دولت سال جاری کارخانه ریسندگی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان علی آبادکتول کلنگ‌زنی خواهد شد که احداث این کارخانه در رونق کشت پنبه بسیار موثر خواهد بود.
ما باید صنعت را به محصول وصل کنیم و استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد.
منطقه آزاد، فرصت بی نظیری است که ما صنعت را وارد وارد استان کرده و این عقب ماندگی تاریخی در حوزه صنعت استان را جبران کنیم.
 ۵ بیمارستان در دست احداث در استان وجود دارد که با تکمیل آنها هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی استان افزوده خواهد شد.
 با توجه به در پیش بودن ایام محرم، لازم است که مردم و هیئت‌های مذهبی، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ با رعایت مردم عزیز در عید قربان شیب ابتلاء به کرونا نزولی شد؛ از مردم می‌خواهیم در محرم نیز پروتکل ها را رعایت کنند که تا قبل از فصل پاییز به شرایط ثبات و سفید شدن برسیم.
با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و شرایط کرونایی کشور، بازگشایی مدارس بستگی به دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا دارد و ما تابع آن هستیم زیرا اولویت برای ما سلامت دانش‌آموزان است؛ درصورتیکه استان در وضعیت قرمز قرار داشته باشد بازگشایی مدارس نداریم اما اگر در شرایط زرد یا سفید قرار داشته باشیم با توجه به پروتکل های بهداشتی اقدام خواهیم کرد.
 استاندار گلستان با اشاره به نشستی که با همراهی مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل بانک صادرات کشور انجام شد، گفت:  به منظور توسعه اراضی پرورش میگو در گمیشان و تبدیل شش هزار هکتار از این اراضی به ۲۵۰ مزرعه ۲۰ هکتاری بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در این راستا با قرارگاه خاتم الانبیا شده است، به ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که بانک صادرات پذیرفت اگر این طرح، توجیه اقتصادی داشته باشد این مبلغ را تامین کند که مدارک لازم ارائه شده و انشاالله به زودی انجام خواهد شد.
همدلی مدیران، نمایندگان و همه مسئولان می‌تواند در توسعه استان موثر باشد.

ایجاد ۸ هزار شغل جدید با افتتاح پروژه های هفته دولت در استان/ما باید صنعت را به محصول وصل کنیم/ استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 375
  • کد خبر : 75594