عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان خواستار ایفای نقش فعال گمرک در مرزهای استان شد


استاندار گلستان خواستار ایفای نقش فعال گمرک در مرزهای استان شد

استاندار گلستان خواستار ایفای نقش فعال گمرک در مرزهای استان شد

 استاندار گلستان در دیدار با رییس کل گمرکات کشور خواستار ایفای نقش فعال گمرکات به ویژه در مرز اینچه برون شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این دیدار دکتر صادقلو، با اشاره به زمینه های توسعه استان و وجود پتانسیل های لازم برای سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی به ویژه در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی اینچه برون، بر نقش با اهمیت گمرک مرزی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به توافق ترکمنستان مبنی بر خروج روزانه یک هزار دستگاه خودروی باری از مرزهای شمالی، خواهان تسهیل نمودن امور برای تجار و بازرگانان، ایجاد تسهیلات لازم و بالابردن دقت و سرعت در بازرسیهای گمرک و استفاده از دستگاه xray به این منظور هستیم.

در ادامه آقای کرباسیان به ایجاد منطقه آزاد در استان و همکاریهای ریلی با قزاقستان و نقش ویژه و پررنگ گمرک برای هموار نمودن مبادلات تجاری بین الدولی اشاره و بر پرهیز از اقداماتی که می تواند منافع ملی متصور را دچار خدشه نماید، تأکید کرد.

وی افزود: گمرک کشور آمادگی دارد تا متناسب با نیازهای استان، در زمینه های تأمین یک دستگاه خودرو کنترل و بازرسی xray ، تقویت گمرک مرزی اینچه برون، همکاری برای هرگونه ترانزیت و سوآپ نفتی و غیرنفتی ، همکاری در اعطای مجوز به سرمایه گذاران جهت ایجاد پایانه، احداث سردخانه، انبار نگهداری کالا و .... در محدوده منطقه آزاد همکاری نماید.

وی همچنین آمادگی گمرک برای سرعت بخشیدن و اجرای توافقات برای تردد روزانه هزار دستگاه خودرو به ترکمنستان و اعطای تسهیلات به اتباع ترکمنستان برای تردد با خودرو و عبور موقت برای امور درمانی و یا خرید در سطح استان گلستان مشروط بر توافق طرف ترکمنی را نیز اعلام کرد.

در پایان مقرر گردید کرباسیان از نزدیک از استان گلستان و فعالیت های گمرک مرزی اینچه برون بازدید و دستورات لازم را صادر نماید.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1322
  • کد خبر : 7837