عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرمانداران و بخشداران برای برگزاری انتخاباتی سالم تلاش کنند

معاون سیاسی وزیر کشور در بوشهر:

فرمانداران و بخشداران برای برگزاری انتخاباتی سالم تلاش کنند

 فرمانداران و بخشداران برای برگزاری انتخاباتی سالم تلاش کنند

 مقیمی گفت: فرمانداران و بخشداران باید در برگزاری انتخاباتی سالم و بدون دخالت در آن تلاش کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در نشست با فرمانداران و بخشداران استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه و مسئولیت فرمانداران و بخشداران در سیستم اجرایی کشور بسیار با اهمیت است اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران در مناطق خود به عنوان نماینده دولت تلقی نه به عنوان نماینده یک وزارتخانه محسوب می‌شوند.

وی، با بیان اینکه بخشداران و فرمانداران در همه کمیته‌ها و شوراهای دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند گفت: این بدین معنا است که تصمیم‌گیری‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌ها در همه عرصه‌ها بر عهده این افراد است.

معاون وزیرکشور با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند تصریح کرد: با احتساب ساکن بودن 30 درصد جمعیت کشور در بخش‌های مرکزی شهرستان‌ها و 30 درصد در روستاها اکنون 60 درصد جمعیت کشور توسط بخشداری‌ها مدیریت می‌شود.

مقیمی، بر توجه به حل مشکلات بخش‌ها و روستاهای تحت پوشش بخشداری‌ها تاکید کرد و گفت: بخشداران با تدبیر با توجه به مشکلات این مناطق می‌توانند راهکارهای لازم و زودهنگام در حل مشکلات اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ارائه کنند.

وی، با تاکید بر حل اشتغال مناطق روستایی و بخش‌ها بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان با بهره جستن از این سیاست مشکلات اشتغال و اقتصاد مناطق تحت پوشش خود را برطرف و تحول مهمی در اقتصاد بخش و شهر ایجاد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفند امسال افزود: فرمانداران و بخشداران باید در برگزاری انتخاباتی سالم و بدون دخالت در آن تلاش کنند و در این راستا ضمن اینکه اموال دولتی در اختیار هیچ کاندیدا قرار نگیرد در بی‌طرفی از کاندیداهای انتخابات دقت شود.

مقیمی، بر توجه به عدالت انتخاباتی تاکید کرد و گفت: بخشداران و فرمانداران مناطق مختلف دقت کنند کاندیداها از آنها استفاده تبلیغاتی نکنند.

وی ایجاد نشاط سیاسی را یک ضرورت دانست و افزود: بخشداران نشاط سیاسی را در شهر، روستا و مناطق عشایری بیشتر کنند و در این راستا از احزاب سیاسی شناسنامه‌دار بهره برده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور از پرداخت طلب فرمانداران از وزارت کشور خبر داد و گفت: وزارت کشور بدهی خود را بابت انتخابات گذشته به فرمانداران تا 31 فروردین ماه امسال پرداخت می‌کند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .