عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سهم گلستان در پویش ایران سرسبز بیش از دو میلیون نهال است

استاندار گلستان در جلسه ستاد توسعه درختکاری استان:

سهم گلستان در پویش ایران سرسبز بیش از دو میلیون نهال است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سهم گلستان در پویش ایران سرسبز بیش از دو میلیون نهال است

استاندار گلستان با تاکید بر اجرای پویش نهال‌ کاری ایران سبز در این استان گفت: در راستای اجرای این پویش باید به نیت هر شهروند، یک نهال و به نیت هر شهید ۱۰ نهال کاشته شود که سهم گلستان حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار نهال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی‌محمد زنگانه عصر چهارشنبه 13 بهمن در جلسه ستاد توسعه درختکاری استان اظهار کرد: این تعداد کاشت نهال یک چشم‌اندازی است که باید تا پایان سال جاری به سرانجام‌ برسد.
وی بیان کرد: البته نهال کاری در استان زیاد انجام شده، اما به دلیل خوب نگهداری نکردن از نهال‌ها، اثری از آنها نمانده و تنها هزینه در پی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: متولیان امر باید طوری برنامه‌ریزی کنند که کاشت این تعداد نهال رفع تکلیف نباشد و اجرای این برنامه یک پیوست قوی نگهداری نهال‌های کاشته شده، به همراه داشته باشد.
استاندار گلستان با اشاره به وجود ۸ اقلیم مختلف در استان گفت: متولیان با الگوبرداری از نمونه‌های گذشته ۱۰ نهال مثمر و ۱۰ نهال غیرمثمر متناسب با شرایط آب و هوایی استان انتخاب و اقدام به کاشت آن نمایند.
دکتر زنگانه ادامه داد: باید درختانی انتخاب و کاشته شوند که پایداری بیشتری باشند علاوه بر آنکه روش اجرا و مکان‌های کاشت باید طوری باشد که پایدارتر باشد.
وی تصریح کرد:‌ از این پس برای هر مجوزی که در استان صادر می‌شود، باید با رعایت الزامات و متناسب با شرایط استان، پیوست کاشت نهال داشته باشد.
استاندار گلستان گفت: هر کاری اگر با منافع مردم و استفاده از آنان به ویژه تشکل‌های مردمی همراه نباشد، بدون‌ شک از بین خواهد رفت.
زنگانه تاکید کرد: با مدیریت مدیران کل امور شهری و نیز امور روستایی موسسه خیریه و نیکوکاری برای توسعه درختکاری تاسیس شود و مردم پای کار باشند.
وی اظهار داشت: در ذیل این ستاد، کارگروه توسعه فضای سبز، زراعت چوب تشکیل و جلسات ماهانه برگزار و نتایج آن در جلسات فصلی ستاد ارائه شود.
وی بیان کرد: الگوهای موفق درختکاری در استان شناسایی و مستندسازی شود.
لستاندار گلستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را موظف کرد با ارائه طرحی ویژه، مسیر گرگان‌ به آق‌قلا را نهال کاری کند و این کار طوری باشد که در بازه زمانی سه ساله، نتیجه‌ای حاصل گردد و ادامه داد: دادستان‌ها نیز تلاش کنند تا از مجازات جایگزین حبس در این بخش استفاده کنند.
زنگانه افزود: در کنار جشنواره شهید رجایی، یک‌ شهردار، یک فرماندار، یک دهیار و یک بخشدار به همراه پنج تشکل مردمی در این حوزه و توسعه درختکاری تجلیل خواهند شد.

سهم گلستان در پویش ایران سرسبز بیش از دو میلیون نهال است

 

سهم گلستان در پویش ایران سرسبز بیش از دو میلیون نهال است

 

سهم گلستان در پویش ایران سرسبز بیش از دو میلیون نهال است


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 471
  • کد خبر : 89385