عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم اجرای مصوبه ستاد بازآفرینی شهری توسط شهرداری و شوراهای شهر


لزوم اجرای مصوبه ستاد بازآفرینی شهری توسط شهرداری و شوراهای شهر

 

استاندار گلستان در نهمین جلسه شورای مسکن استان گفت: شهرداری های استان موظفند نسبت به اجرای مصوبه ستاد بازآفرینی شهری استان مبنی بر تخفیف 100 درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده استان اقدام کنند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، نهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست دکتر زنگانه استاندار گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهدی ملک گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه کرد و گفت: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان 15 هزار و 476 واحد است که در سال اول این طرح تا کنون 94 هزار و 231 متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه تا کنون 92 درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده اند، اظهار کرد: از مجموع کل ثبت نامی ها سه هزار و 886 متقاضی نسبت به وجه اولیه اقدام کردند.

وی همچنین در خصوص وضعیت تامین اراضی در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون بیش از 13 هزار و 436 واحد زمین برای اجرای این طرح تامین شده است.

ملک در ادامه خبر داد: پس از 15 سال، در دولت مردمی سیزدهم با اهتمام استاندار و مدیران کل ذیربط، موانع مربوط به زمین 6/1 هکتاری اینچه برون که پیش از این به طرح مسکن مهر اختصاص داده شده بود، رفع شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: در هفته جاری، مجوز رهاسازی این اراضی توسط فرمانده مرزبانی صادر و در روزهای آتی اقدامات تغییر و تحول آن صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس توافق بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مقرر شد یک قطعه زمین سه هکتاری در شهرستان مینودشت به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد.

ملک در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده می باشد که با ابلاغ بسته های تشویقی 19 بندی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، برنامه های مشخصی برای شهرهای دارای بافت مصوب اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان 18 شهر دارای بافت فرسوده مصوب قرار دارد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از دو هزار و 900 پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده استان گلستان صادر شد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: حدود 50 درصد بافت فرسوده مصوب استان در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس قرار دارد.

استاندار گلستان نیز در نهمین جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر پایین آوردن هزینه های نوسازی در بافت های فرسوده و ناکارآمد استان توسط دستگاه های متولی، گفت: یکی از مصوبات جلسه شورای مسکن پیشین، تخفیف 100 درصدی شهرداری ها برای صدور پروانه در بافت های فرسوده بود.

دکتر زنگانه اظهار کرد: تمامی شهرداری ها موظفند نسبت به این مصوبه اقدام کرده و در صورت عدم رعایت به دستگاه های نظارتی معرفی خواهند شد.

وی همچنین در خصوص زمین 24 هکتاری شهرستان علی آباد کتول گفت: اداره کل راه و شهرسازی توافقات لازم را برای اخذ مجوز با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام دهد.

استاندار گلستان در ادامه تصریح کرد: همچنین مقرر شد طی یک ماه، سند اراضی پنج هکتاری گلیداغ با همکاری راه و شهرسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها، فرمانداران موظفند حداکثر ظرف 15 روز کسری اراضی موردنیاز خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .