عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث ۴ هزار واحد مسکونی در گلستان

احداث ۴ هزار واحد مسکونی در گلستان

احداث ۴ هزار واحد مسکونی در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۲ گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون عملیات احداث چهار هزار واحد مسکونی در استان گلستان آغاز شده و عملیات ساخت چهار هزار واحد دیگر در ایام آتی در دست اقدام است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، اولین جلسه شورای مسکن استان گلستان در سال ۱۴۰۲ با دستور کار آخرین وضعیت پروژه های نهضت ملی استان، بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک ها به پروژه های ملی و خودمالک و آخرین وضعیت اجرای مواد قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مرتبط با بخش مسکن توسط دستگاه های شورا برگزار شد.

مهندس مهدی ملک در این جلسه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اقدامات ارزشمندی به واسطه برگزاری جلسات شورای مسکن و شوراهای فرعی مسکن با حمایت های استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان صورت پذیرفته است.

وی افزود: مهمترین چالش ما در سال گذشته تامین اراضی مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن بود و اقدامات به گونه ای صورت گرفت که قبل از اجرای طرح ۲۰۰ هکتار و پس از اجرای طرح ۳۳۶ هکتار انتقال سند قطعی به نام سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با همکاری همه اعضای شورای مسکن استان و حمایت های دکتر زنگانه استاندار گلستان، اراضی مورد نیاز دو سال ابتدایی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

مهندس ملک افزود: تا کنون ۹۶ هزار و ۸۵۵ مورد ثبت نام در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر ۲۵ هزار نفر صورت گرفته و در حال حاضر چهار هزار واحد مسکونی در استان احداث می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه تصریح کرد: همچنین احداث چهار هزار واحد دیگر نیز در مرحله فراخوان قرار داشته و پس از انتخاب پیمانکار ساخت آن ها آغاز می شود.

وی همچنین اظهار کرد: گفتنی است در حوزه مسکن مهر نیز سه هزار پروژه که برخی از آنها بیش از ۱۰ تا ۱۲ متوقف شده بود فعال شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل گردد.

مهندس ملک با اشاره به اهمیت بازسازی واحد‌های مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد استان، گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در ۲۰ شهر استان با ۵۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم شناسایی شده که تا قبل از سال ۱۴۰۰ برای ۵۰۰ واحد پروانه صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: طی یک سال و نیم گذشته برای دو هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده و طبق برنامه در سال جاری نیز برای هفت هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر خواهد شد.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : در اولین جلسه شورای مسکن گلستان در سال ۱۴۰۲ عنوان شد؛
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .