عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ترازوی‌های گلستان روی ترازوی استاندارد


ترازوی‌های گلستان روی ترازوی استاندارد

 

ترازوی‌های گلستان روی ترازوی استاندارد

مدیرکل استاندارد گلستان از آزمون 4 هزار و 361 وسیله توزین و سنجش در گلستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی اظهار داشت: کارشناسان استاندارد در سال 1401 با مراجعه به 4 هزار واحد صنفی در شهرستان های مختلف استان گلستان، 4 هزار و 361  ترازو و سایر وسایل سنجش که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می گیرد را بازرسی و آزمون کردند.
وی با بیان این توضیح که: این وسائل سنجش شامل انواع ترازو، قپان یا باسکول متحرک، وزنه و مترهای فلزی مورد استفاده در پارچه فروشی ها می شود، گفت: از تعداد ترازوهای آزمون شده، 4 هزار و 361 وسیله سنجش معادل 93 درصد در آزمون قبول و 306  وسیله معادل 7  درصد در این آزمون ها، مردود شناسایی شد.
حسینی در ادامه گفت: ترازوهای مردود پس از رفع نقص، مجدداً مورد آزمون قرار گرفتند و آن دسته از واحدهای صنفی که علیرغم تذکرات استاندارد همچنان بر استفاده از ترازوی مردود خود اصرار داشتند، به مراجع قضایی معرفی شدند.
دبیر شورای استاندارد گلستان در پایان با بیان این مطلب که هدف از این بازرسی ها، تامین حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از کم فروشی است؛ از شهروندان تقاضا کرد هنگام خرید از واحدهای صنفی به برچسب استاندارد که روی ترازوهای آنان الصاق شده توجه و در صورت مشاهده ترازوی بدون تأییدیه استاندارد، موضوع را از طریق سامانه پیامکی 30001517 به استاندارد گزارش کنند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .