عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خرید بیش از 86 هزار تن گندم از کشاورزان در گالیکش


خرید بیش از 86 هزار تن گندم از کشاورزان در گالیکش

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: تا 5 تیر ماه بالغ بر 86764 تن گندم به ارزش ریالی حدود یکصد میلیارد تومان از کشاورزان شهرستان گالیکش از ابتدای فصل خرید تاکنون خریداری شده است.

مهندس حبیب ا... زارع افزود: این میزان خرید 10 درصد از کل خرید استان بوده و تا کنون مبلغ هفتاد و سه میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز گردیده است و مابقی طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات خرید در سه مرکز شرکت تعاونی روستایی گالیکش، شرکت تعاونی روستایی صادق آباد و سیلو کماکان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش در خصوص وضعیت برداشت گندم گفت: عملیلت برداشت گندم در مناطق دشت و کوهپایه پایان یافته است و در نقاط کوهستانی نظیر دهستان فارسیان، روستای کندسکوه، خوجه صالح و قوشه چشمه در حال انجام است که پیش بینی می شود تا 15 تیرماه عملیات برداشت در این مناطق نیز پایان یابد.

زارع در ادامه گفت: میانگین برداشت گندم آبی و دیم شهرستان 4.3 تن است که با احتساب 18219 هکتار سطح زیر کشت تا پایان فصل خرید بالغ بر 78000 تن گندم کشاورزان شهرستان تولید و تحویل مراکز خرید خواهد شد که این میزان 63 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی در پایان افزود: میانگین افت مفید و غیر مفید در مراکز خرید کمتر از 2 درصد است که این موضوع نشان دهنده بالا بودن کیفیت گندم تولیدی شهرستان می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .