عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردشگری نجات‌بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی کشور است

نماینده مردم شریف علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی:

گردشگری نجات‌بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی کشور است

گردشگری نجات‌بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی کشور است

نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در اولین همایش ملی گردشگری خلاق، فرصت‌ها و چالش‌ها در استان گلستان گفت: در شرایط فعلی کشور تنها صنعتی که می‌تواند نجات‌بخش اقتصاد کشور باشد فقط گردشگری است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمت‌الله نوروزی امروز چهارشنبه 10 خردادماه 1402 در این همایش که با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، سیدحسن سیدرضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آبادکتول، جمعی دیگر از مقامات و مسئولان، اساتید و دانشجویان و فعالان گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آبادکتول برگزار شد، گفت: متأسفانه نگاه‌های ما مسئولان باعث شده تا نتوانیم آن‌چنان‌که باید از گردشگری برای توسعه و رونق اقتصادی استان بهره‌برداری کنیم‌.
نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز علی‌رغم نگاه‌های متفاوت مقامات و مسئولان به مقوله گردشگری و حضور گردشگران خارجی، شاهد تلاش‌های ارزنده مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رونق‌بخشی و توسعه صنعت گردشگری کشور هستیم که جای تقدیر و تشکر از ایشان دارد.
وی با اشاره به نقش برگزاری همایش‌ها با محوریت دانشگاه، تأکید کرد: باید از ظرفیت اساتید دانشگاه و نخبگان در توسعه و برنامه‌ریزی برای گردشگری و سایر بخش‌ها بهره‌برد.
نوروزی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری استان گلستان و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها، بیان کرد: راه‌اندازی تله‌کابین علی‌آبادکتول و گرگان می‌تواند موجب تنوع در گردشگری، جذب گردشگر و توریسم و ماندگاری مسافران در استان شود.
وی جزیره آشوراده را فرصتی بی‌نظیر برای توسعه اقتصادی استان معرفی کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های استانی و ملی در راستای رونق‌بخشی صنعت گردشگری جزیره آشوراده استفاده کنیم.
اولین همایش ملی گردشگری خلاق، فرصت‌ها و چالش‌ها با محوریت گردشگری فرهنگی، گردشگری خاص، گردشگری طبیعت، مدیریت و گردشگری و گردشگری سلامت در شهرستان علی‌آبادکتول استان گلستان در حال برگزاری است و بیش از 260 مقاله در این محورها به دبیرخانه همایش ارسال شد.
 

گردشگری نجات‌بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی کشور است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .