عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان رقم خورد:

نشست مجمع نمایندگان گلستان با مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد

در اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان رقم خورد:

 

در اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان رقم خورد:


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، صبح یکشنبه هشتم مرداد مجمع نمایندگان استان گلستان در اداره کل امور اقتصادی و دارایی حضور یافته و با دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و سایر مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان دیدار و گفتگو کردند و گزارش عملکرد یکساله تیم اقتصادی استان ارائه شد.

صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در ابتدای این نشست گزارش کاملی از شرایط اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، سهم بخش های مهم اقتصادی از ارزش افزوده، تولید ناخالص داخلی و GDP کشور را ارئه نمود .

صلبی اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی از ابتدای سال 91 تا 1400 تنها 5 پروژه به میزان 2.085.000 دلار جذب شده بود که در سال 1401 با تلاشی که صورت گرفته 9.015.000 دلار سرمایه گذاری خارجی جذب نموده ایم که همه آنها در استان محقق گردیده و همچنین در سال 1402 اولین مجوز سرمایه گذاری خارجی که یک شرکت ترکیه ای است صادر شده و امید داریم تا پایان سال چند پروژه دیگر هم در استان محقق گردد .

دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در این جلسه ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ مجمع نمایندگان در مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری استان گفت: از شروع کار ما در دولت سیزدهم 3 مسئله برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بود؛ اول عدالت محوری همراه با فساد ستیزی که در این مورد کارنامه همکاران بنده در سیستم بانکی برای مردم، دستگاه های نظارتی و هم برای خود ما کاملا شفاف بوده و به سرعت هر میزان وام که پرداخت شده مصوبه آن در سامانه شفاف سازی بارگذاری خواهد شد .

دوم پرداختن به کار تیمی بود که به معنای کلمه این امر محقق گردیده به طوری که تمام ارکان تیم کاملا در جریان کار یکدیگر بودند و انسجام را در تیم اقتصادی استان ایجاد نموده ایم .

سوم به معنای واقعی کلمه دنبال گره گشایی بودیم و کاملا به عملکرد تک تک اعضای تیم اقتصادی ایمان داشته و وظیفه خود میدانم تا از مدیری که کار خود را به نحو احسن انجام داده دفاع کنم .

دهنوی افزود: امروز به یک چکیده ای از چشم انداز اقتصادی برای توسعه و پیشرفت استان رسیده ایم که همه آنها ثبت شده که نتیجه تلاش کار تیمی اقتصادی دولتی است که مردم به آن امیدوار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از مجمع نمایندگان خواست مثل همیشه حمایت خود را دریغ نکنند و کمک نمایند تا در کنار هم از مشکلات اقتصادی مردم گره گشایی شود و در نهایت این تلاشها کمکی برای بهبود اوضاع معیشتی مردم باشد.

دکتر آریان پور دبیر مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری مستقر شد و از آنجاییکه تغییرات اساسی در بدنه مدیران استانی رخ داده است ولی رویکرد عدالت محوری در استا نگلستان مورد مقبول مجمع نمایندگان بوده و تا بدین جای کار می توانیم مهر تأیید بر تلاش همه مدیران خرد وکلان کشور بزنیم چون از نزدیک شاهد تلاش و پیگیری های جدی همه عزیزان بوده ایم .

نماینده محترم مردم شریف مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس باید پاسخگوی سوالات مردم در تمام زمینه ها از جمله ابعاد اقتصادی باشیم و برای این کار نیاز داریم تا اطلاعات درست و صحیح در اختیار داشته باشیم که این وظیفه مدیران اقتصادی استان است .

دکتر منتظری نماینده محترم مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان نظارت بر عملکرد دستگاه ها می باشد و نشست امروز در مباحث اقتصادی استان فرصت خوبی برای اینکه خروجی تلاش و کوشش بخش های اقتصادی استان را ببینیم و به طور کامل و شفاف اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه مباحث اقتصادی در خصوص چشم انداز صحبت های زیادی شده است ولی آن در جامعه ملموس نیست و تقاضا دارم چشم اندازی که ترسیم شده دقیقا برش دستگاهی آن مشخص و رونمایی شود تا بدانیم نقش و سهم سیستم بانکی در این تحول اقتصادی چه میزان است تا بتوانیم آن را ارزیابی نماییم و لازمه ی آن این است که این نشست ها به صورت ماهانه شکل گیرد و روند پیشرفت دقیق بررسی شود .

رحمت اله نوروزی نماینده محترم مردم شریف علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: سال رشد تولید و مهار تورم است و رهبر انقلاب شانزده سال است که نامگذاری شعار سال را در راستای اشتغال پایدار و مولد جهت داده اند و در این راستا تمامی مدیران استانی باید با یک همدلی و تلاش همه جانبه برای پیشرفت و پیشبرد اهداف اقتصادی استان کوشا باشند و از حضور دکتر خاندوزی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی نهایت استفاده را برای رسیدن به این اهداف بهره مند شویم .

وی گفت: دکتر خاندوزی در دو پروژه سدهای زرین گل و نرماب و نیروگاه برق علی آباد کمک شایانی را داشتند و باید از این همیت ظرفیت برای احیاء واحدهای اقتصادی با 15% ظرفیت در شهرکهای صنعتی استان استفاده کرد .

دکتر نوروزی در ادامه اظهار داشت: مدیران استانی باید از قدرت مطالبه گری نمایندگان استان نهایت استفاده را ببرند و مشکلات دستگاه های خود را بازگو کرده و اجازه بدهند تا ما به عنوان خادم مردم و نماینده استان جهت مطالبه گری و گرفتن پاسخ به مدیران کلان کشوری مراجعه نموده و حق استان را مطالبه نماییم .

در پایان جلسه هم مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در خصوص عملکرد یکساله خود گزارش کامل و جامعی را ارائه نمودند .

 


 

در اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان رقم خورد:

 

در اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان رقم خورد:

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اقتصاد و دارایی
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .