عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دو ماموریت سقوط از آبشار شیرآباد در یک روز/ گردشگران مراقب باشند


دو ماموریت سقوط از آبشار شیرآباد در یک روز/ گردشگران مراقب باشند

دو ماموریت سقوط از آبشار شیرآباد در یک روز/ گردشگران مراقب باشند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از وقوع دو حادثه سقوط در آبشار شیرآباد خان ببین خبر داد و به گردشگران توصیه کرد در هنگام استفاده از مناطق تفریحی اصول ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، این استان با وجود جنگل و کوهستان، چندین آبشار و مناطق دیدنی، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند، از طرفی رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی برخی گردشگران و مسافران خطرات زیادی را برای آنها به همراه دارد.
یکی از این آبشارها، آبشار شیرآباد در شهر خان ببین است، در چند وقت اخیر چندین حادثه سقوط از آبشار در این منطقه اتفاق افتاده و نیروهای امدادی و خدمت رسان از جمله هلال احمر برای نجات جان حادثه دیدگان اعزام شده اند.
مدبرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این باره می‌گوید: امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد دو حادثه سقوط از آبشار شیرآباد یکی در ساعت ۱۱ و دیگری در ساعت ۱۳:۱۳ از سوی اورژانس به هلال احمر استان گزارش شد.
قاسم غریب آبادی افزود: بلافاصله امدادگران پایگاه دلند برای امدادرسانی به این دو ماموریت اعزام شدند. در حادثه اول یک خانم ۴۲ ساله و در حادثه دوم یک خانم ۲۴ ساله مصدوم شده اند که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه مصدومان را با ابزار نجات در کوهستان از مسیر آبشار به پایین دست انتقال داده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
وی در پایان به گردشگران توصیه کرد از سفر به مناطقی که شناخت کافی نسبت به آنها نداشته و توانایی و امکانات لازم برای گذر از آنها را ندارند خودداری کنند. در صورت وقوع هرگونه حادثه و درخواست کمک، سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس های اضطراری هموطنان است. همچنین هموطنان عزیز می‌توانند برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر به آدرس khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .