عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور مدیر کل ثبت احوال استان در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت


حضور مدیر کل ثبت احوال استان در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت

حضور مدیر کل ثبت احوال استان در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت

 دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان به توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک پرداخت و اظهار داشت : توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک در دولت های مختلف در سازمان ثبت احوال مطرح بوده ، لیکن آنچه دولت سیزدهم را متمایز نموده تلاش بر توسعه و پیشرفت همه جانبه و با شتاب بیشتر به سمت سازمان هوشمند است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال استان گلستان روز دوشنبه سی ام مرداد 1402 مدیر کل ثبت احوال استان گلستان در قرارگاه شهید همدانی ( ویژه هفته دولت ) به منظور ارائه عملکرد و دستاوردهای دولت سیزدهم حضور یافت.

 

حمیدرضا مطیع مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار داشت: یکی از محورهای سنجش کشورها ، مجموعه ها و ارگان های توسعه یافته ، محور نزدیک شدن به دولت الکترونیک است ، محوری که تحولات شگرفی در زمینه خدمات رسانی به مردم و روابط با آن با دولت ایجاد خواهد نمود.  

مطیع در ادامه به وظایف ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت احوال مجموعه ای که وظایف خطیری در تدوین نظام جامع شناسایی ایرانیان دارد ، و از پیشگامان تحول در نظام دولت الکترونیک است.

وی تصریح نمود : اقداماتی که علاوه بر جنبه داخلی ، سند تحولات سایر مجموعه ها و ارگان ها را نیز هدفگذاری می کند و این تحولات در مسیر دولت الکترونیک پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ثبت احوال قابل توجه است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در ادامه به تحولات اشاره کرد و گفت: تخصیص شماره ملی ، آرشیو الکترونیکی اسناد ، صدور کارت شناسایی ملی و کارت هوشمندملی ، اقامت محور کردن خدمات از زمره تحولات سازمان ثبت احوال کشور است.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان به توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک پرداخت و اظهار داشت : توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک در دولت های مختلف در سازمان ثبت احوال مطرح بوده ، لیکن آنچه دولت سیزدهم را متمایز نموده تلاش بر توسعه و پیشرفت همه جانبه و با شتاب بیشتر به سمت سازمان هوشمند است.

مطیع در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه سرویس ثبت احوال در نقاط مختلف در کشور اشاره کرد و گفت : ارائه سرویس ثبت احوال بر 200 دستگاه در 200 هزار نقطه کشور به صورت الکترونیکی ، آغاز و اجرای پروژه سببی و نسبی و پیشرفت 50 درصدی پروژه در استان گلستان به عنوان یکی از استان های پیش رو که خدمت دولت بر پایه خانواده را تسهیل خواهد نمود .

وی گفت : سازمان ثبت احوال رتبه دوم کشور در محور دولت هوشمند

را در نهمین جشنواره فن آوری کسب نموده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در ادامه به موضوع صدور و دریافت کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج کشور پرداخت و گفت: صدور و دریافت کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور در 21 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور انجام می گردد.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان ایجاد و راه اندازی سامانه سهیم ( سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان ) را یکی از سامانه مهم سازمان ثبت احوال دانست و اظهار داشت : ایجاد و راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم ) و ارائه 19 خدمت الکترونیکی برای تسهیل خدمات رسانی و تلاش بر گسترش آن از یکی از سامانه های مهم سازمان ثبت احوال می باشد.

مطیع در ادامه به وظایف و مأموریت دیگر ثبت احوال اشاره کرد و گفت: تولید و انتشار آمارهای متنوع جمعیتی به صورت سالنامه ، دیوار کوب و . . . و طراحی اطلس جمعیتی استان گلستان به عنوان بخش متمایزی از اقدامات استانی می باشد.

وی ارائه خدمات به جانبازان ، توان خواهان و سالمندان را از وظایف و کارهای مهم ثبت احوال استان گلستان دانست و گفت : ارائه خدمات به جانبازان ، توان خواهان و سالمندان با ایجاد دو ایستگاه سیار در شرق و مرکز استان برای پوشش کل جمعیت متقاضی آن در دستور کار ثبت احوال استان گلستان می باشد.

مطیع به پوشش 99.4 درصد ثبت نام کارت هوشمند ملی در پایان سال 1401 اشاره کرد و گفت: پوشش ثبت نام کارت هوشمند ملی در پایان سال 1401 به عدد 99.4 درصد جمعیت واجدین دریافت کارت هوشمند ملی از جمله اقدامات برای تحولات در استقرار دولت الکترونیک است.

وی تصریح نمود: تقویت نظام خدمات رسانی در راستای استقرار دولت الکترونیک ، ثبت احوال استان گلستان در سال 1401 توانسته در شاخصه ها و میزان های عمومی رتبه های خوبی را در کشور کسب نماید.

وی به رتبه های کسب شده در شاخص ها اشاره کرد و گفت: کسب رتبه 5 در ولادت  ، رتبه 6 در ازدواج ، رتبه 5 در رشد طبیعی جمعیت از جمله نتایجی است که ثبت احوال استان گلستان بدست آورده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان سازمان ثبت احوال را سازمانی پیشرو در دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور تلاش دارد با همتی مضاعف در مسیر مترقی، پیشرو در دولت سیزدهم پیشگام و همراه برای تقویت مبانی خدمات رسانی شایسته به مردم عزیز باشد.

 

حضور مدیر کل ثبت احوال استان در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت

 

 

 

 


 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ثبت احوال استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .