عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور 6 مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در جزیره آشوراده استان گلستان

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

صدور 6 مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در جزیره آشوراده استان گلستان

صدور 6 مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در جزیره آشوراده استان گلستان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور مجوز برای شش واحد اقامتگاه بوم‌گردی و ایجاد موزه آبزیان در جزیره آشوراده خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری در مصاحبه با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، گفت: رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گلستان است و در سفر رئیس‌جمهور هم به آن توجه ویژه شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: بن‌بست شکنی در جزیره آشوراده اتفاق افتاد که باید از این فرصت به وجود آمده به نفع توسعه گردشگری استان بهره‌برداری کنیم.
او بیان کرد: توسعه گردشگری در جزیره آشوراده ۲۳ سال معطل دو خط مصوبه کمیته ملی طبیعت‌گردی بود که هم‌اکنون این امر محقق شد.
ساوری تأکید کرد: در جزیره آشوراده نیاز نیست سازه سنگین ایجاد شود و مباحث هتلینگ، ورزشی، فروشگاهی و غیره در سایت پشتیبان آشوراده اجرا خواهد شد. همچنین خانه‌های روستایی جزیره مرمت‌شده و به‌عنوان بوم‌گردی استفاده می‌شوند.
او در ادامه از صدور مجوز شش اقامتگاه بوم‌گردی در این جزیره خبر داد و گفت: قلعه تاریخی جزیره آشوراده نیز مرمت خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: موزه آبزیان دریای خزر و زیرساخت‌های خرد مانند اسب‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری و غیره در آشوراده راه‌اندازی خواهد شد.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .