عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در دولت سیزدهم


توسعه زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در دولت سیزدهم

توسعه زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در دولت سیزدهم

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ سید حامد قدس علوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از اتمام مرحله داکت کشی و حفاری در اکثر شهرهای استان خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر کلیه شهرهای استان مرحله حفاری و داکت کشی به اتمام رسیده و با توجه به وسعت کار فقط بخش هایی از شهر بندرگز و گنبدباقی مانده است که در روزهای آینده به پایان می­رسد.
وی تاکید کرد: امروز بیش از گذشته حوزه فناوری اطلاعات برای توسعه کشور و مقابله با تحریم‌ها به ایجاد زیرساخت مناسب نیاز دارد که با آغاز دولت سیزدهم و همکاری کلیه دستگاه های اجرائی استان و همراهی مردم، در اقدامی جهادی زیرساخت اولیه توسعه فیبرنوری در استان ایجاد شد.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: دولت سیزدهم از آغاز فعالیت با توسعه زیرساخت های ارتباطی و توزیع عادلانه آن زمینه کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا را مهیا کرده و برای رشد روستاها اقدام مناسبی انجام داده است.
قدس علوی اظهار داشت: به جز بخشی از حفاری های شهر گنبدکاووس و بندرگز که بخش اعظمی از آن محقق شده است، عملیات حفاری و داکت کشی سایر شهرهای استان در اقدامی جهادی ظرف کمتر از 5 ماه انجام شد و به زودی و با تامین تجهیزات شاهد ایجاد پوشش سراسری فیبر نوری در استان خواهیم بود.
وی اظهار داشت: درحال حاضر بیش از ۶۰۰ مشترک از پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره می برند که با تکمیل تجهیزات همچون فیبرنوری و مودم امکان دسترسی به تمامی شهروندان استان فراهم می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی در روستاهای استان نیز فیبر نوری روستایی در دستور کار قرار گرفته است که در فاز نخست بیش از ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده و تاکنون بیش از ۷۸ درصد آن اجرایی شده که با این اتفاق شش شهرستان و ۱۵۳ روستای استان تحت پوشش قرارگرفته‌اند و در ادامه این روند و در فاز دوم نیز 131 کیلومتر در دست اقدام قرار می‌گیرد.
حامد قدس علوی در انتها تاکید کرد: با تکمیل پوشش ارتباط روستایی از قبیل پوشش صوتی و اینترنت که بیش از 98 درصد آن محقق شده و تکمیل پوشش فیبر نوری به دنبال تحقق شعار گلستان سرزمین هوشمند هستیم تا بتوانیم طعم شیرین فناوری را به مردم استان بچشانیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .