عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه کارگروه شفاف سازی گردش کالا با موضوع پوشاک قاچاق شهرستان کلاله


برگزاری جلسه کارگروه شفاف سازی گردش کالا با موضوع پوشاک قاچاق شهرستان کلاله

برگزاری جلسه کارگروه شفاف سازی گردش کالا با موضوع پوشاک قاچاق شهرستان کلاله

 

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان کلاله گفت : جلسه کارگروه شفاف سازی گردش کالا با موضوع پوشاک قاچاق شهرستان کلاله با حضورکلیه اعضاء در محل سالن جلسات اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان کلاله برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، حسن رزاقی در جلسه کارگروه شفاف سازی گردش کالا با موضوع پوشاک قاچاق شهرستان کلاله گفت: پدیده مخرب قاچاق کالا بر بخش های مختلف اقتصادی اثر گذاشته است و همچنین در سلامت و افزایش بیکاری و سایر آسیب های اجتماعی نیز موثر بوده است.

رزاقی بیان داشت: علل مختلفی در پیدایش این پدیده شوم موثر است و یکی از موارد مهم آن در بازار ،سود عرضه آن کالا در واحدهای توزیعی است و همچنین عرضه البسه و پوشاک دست دوم و سایر موراد دیگر ضمن آسیب رساندن به سلامت مردم ،باعث ازبین رفتن هزاران شغل در کشور خواهد شد.

وی گفت : امروز نگاه دولت به تقویت تولید است و ابزار های آن را برای کیفی سازی و برند سازی آن جهت تامین نیاز داخلی و صادرات فراهم کرده است .

ایشان افزود : متاسفانه القائات برند خارجی با کیفیت تر است و مصرف کننده با این باور به سمت خرید کالای خارجی سوق داده می‌شود، این درحالیست که بسیاری از البسه در داخل کشور تولید شده و به جهت فروش بیشتر با برند خارجی عرضه می گردد و می بایست با همت همگانی به ویژه بازاریان این باور غلط را ازبین برد تا تولید کنندگان داخلی با افتخار برند ایرانی را بر روی محصولات خود نصب نمایند.

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان کلاله گفت: نیاز است با برنامه ریزی لازم ضمن شفاف سازی گردش کالا و ثبت ورود و خروج کلیه پوشاک در سامانه جامع تجارت و همچنین ازعرضه البسه دست دوم جلوگیری به عمل آید ، و اطلاع رسانی لازم به واحد های صنفی جهت ممنوعیت عرضه کالای قاچاق از سوی اتحادیه مربوطه انجام گیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت ، معدن وتجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 128
  • کد خبر : 105673