عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 60 درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ داده است

طی دو سال اخیر:

60 درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ داده است

 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه تنها یک مسیر بزرگراهی بطول 230 کیلومتر از نوکنده تا جنگل گلستان در استان وجود دارد، گفت: 60 درصد تصادفات جاده ای طی دو سال 1400 و 1401 در 6 درصد این مسیر بزرگراهی اتفاق افتاده است.

عادل مصدقی در روز نخست شروع به کار دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راههای کشور در استان افزود: موتورسواران و عابرین پیاده نیز دو گروه پرآسیب و متوفیان ناشی از تصادفات در استان هستند.

به گفته وی ، بنا بر تحلیل ها، علل تصادفات، ضعف در فرهنگ رانندگی یعنی سهم خطای انسانی بیشترین سهم و بعد وسیله نقلیه، راه ، پلیس و شرایط محیطی شناخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت مستقیم و غیر مستقیم مردم و دستگاهها را نیاز جدی برای پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی بیان کرد و گفت:هوشیارسازی و اقدامات موثر مردم و دستگاهها در کاهش تلفات و افزایش ایمنی جاده ها بسیار موثر است.

دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه های کمیسیون ایمنی راههای استان ها با هدف آسیب شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان طی چهارشنبه و پنجشنبه در هتل کانیار علی آباد کتول درحال برگزاری است.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان در این نشست حضور دارند.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .