عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری مانور افت فشار گاز سطح A شرکت گاز در مرکز و غرب استان گلستان

با هدف ایجاد آمادگی برای مقابله با شرایط بحران احتمالی و قطعی و افت فشار گاز اجرا شد:

برگزاری مانور افت فشار گاز سطح A شرکت گاز در مرکز و غرب استان گلستان

با هدف  ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با شرایط بحران احتمالی و قطعی و افت   فشار گاز و همچنین ارزیابی میزان آمادگی نیروهای عملیاتی  و امدادی ، مانور سطح  A  در مرکز و غرب استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان ، از ساعات اولیه صبح  ، مانور مذکور پس از اطلاع رسانی طبق شیوه نامه های مربوطه، با دستور مدیر بحران ابتدا با برگزاری کمیته  مدیریت بحران و پدافند غیر عامل  و سپس مشارکت نیروهای امدادی و عملیاتی گاز گلستان و همکاری بسیار خوب مدیریت بحران استان  و همراهی شرکت پخش فراورده های نفتی استان و سایر دستگاههای ذیربط ، شهرها و  استان  معین مازندران و مدیریت عملیات انتقال گاز منطقه 9 به عنوان استان و منطقه معین در سطح مرکز و شهرستانهای غرب استان شامل ، گرگان ، آق قلا ، کردکوی ، بندرترکمن ، بندرگز و گمیشان با مرکزیت بندرترکمن  بعنوان کانون بحران انجام گرفت. 

   در همین راستا مدیرعامل گاز گلستان  به تشریح  فرآیند و اهداف این مانور پرداخت و گفت: هدف از اجرای مانور مذکور ارتقای توان عملیاتی و سنجش میزان آمادگی بیشتر نیروهای شرکت گاز و سایردستگاه های خدمات رسان برای مقابله با شرایط افت فشار گاز احتمالی در فصل زمستان و همچنین آمادگی کامل صنایع ، مرغداری ها ، گلخانه ها و ... جهت آمادگی مصرف سوخت دوم بوده است  که نتایج ارزیابی انجام شده از میزان آمادگی واحدهای تولیدی برای بحران افت فشار گاز برای اداره کل بحران استان به منظور اتخاذ تدابیر لازم ارسال خواهد شد.

وی تصریح كرد:اجرای این مانور یک روزه بوده و  طبق برنامه تنظیمی ازساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 14 عصر به طول انجامید که خوشبختانه با همت و تلاش های انجام شده نیروها ، این مانور در برنامه زمان بندی شده به انجام رسید

  علی طالبی   ادامه  داد:  در اجرای این مانور که بصورت واقعی  برای سنجش و ارزیابی میزان آمادگی صنایع مختلف برای قطع گاز اتفاق افتاد تا چالش های احتمالی شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

    مدیرعامل شرکت گاز گلستان  در خاتمه ضمن تشکر از همیاری و مساعدت ادارات و سازمانهای ذیربط که این شرکت را در انجام  مطلوب این مانور یاری رساندند گفت: از اهداف برگزاری این مانور ، افزایش توان عملیاتی و آمادگی بیشتر نیروهای عملیاتی و امدادی شرکت گاز و سایر دستگاه های خدمات رسان را در زمان  افت احتمالی فشار گاز و بروز بحران احتمالی بوده که خوشبختانه محقق شد.

شایان ذکر است جلسه اختتامیه نیز در محل فرمانداری بندر ترکمن و با حضور فرماندار شهرستان ، مدیرکل بحران استان ،مدیر پخش فرآورده های نفتی استان و اعضای کمیته مدیریت بحران شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .