عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور امضاء شد


تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور امضاء شد

 

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور امضاء شد

شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دکتر ابراهیمی، رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری به امضا رساندند.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اولین نهاد تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور است که به امر آموزش و پژوهش می‌پردازد، به بیان ظرفیت‌ها علمی دانشگاه و افتخارات کسب شده در رتبه‌بندی‌های مختلف از جمله کسب رتبه دهم در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۰۰۰-۸۰۰ در بین دانشگاه‌های جهان در رتبه‌بندی تایمز و همچنین کسب رتبه نخست در حوزه علوم زیستی در کشور براساس رتبه‌بندی موضوعی تایمز پرداخت.

شتایی افزود: پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تحقیقات و مطالعات است و همکاری این مجموعه با دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان می‌تواند در حل بسیاری از چالش‌ها راه‌گشا باشد.

 وی با تاکید بر همکاری بخش اجرایی و صنعت با دانشگاه‌ها، تعریف مدل حکمرانی علمی و تحقیقاتی در کشور با هدف هم افزایی بیشتر دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی را ضروری دانست.

 شتایی سپس بر ماموریت‌گرایی دستگاه‌های اجرایی با لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی و علمی در راستای رفع مشکلات موجود تأکید کرد و افزود: وجود پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار مناسبی برای مطالعات تحقیقاتی در حل چالش‌ها محسوب می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان حفاظت از پوشش گیاهی را مهمتر از حفاظت از آب و خاک دانست و بر اصلاح مدیریت منابع پوشش گیاهی کشور تأکید کرد.

رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور در این مراسم گفت: امروزه متاسفانه وضعیت منابع طبیعی کشور با چالش‌های جدی روبرو است و با توجه به در حال توسعه بودن کشور، توجه به توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف ضرورت دارد.

 ابراهیمی فرسایش آبی، فرو نشست زمین، پدیده گرد و غبار، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و سیل را از جمله مهمترین چالش‌های کشور بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارد و میانگین فرسایش آبی ۱۵/۴ میلیون هکتار در سال است.

 وی بحران بی‌آبی و در عین حال وقوع سیل‌های مخرب در استان گلستان را حاصل عدم توجه به مدیریت جامع و یکپارچه و برنامه‌ریزی صحیح در حوزه آبخیز دانست و بیان داشت: نگاه توسعه‌ای از مسیر دانشگاه‌ها می‌گذرد و توسعه پایدار در کشور در گرو توجه به دانشگاه‌ها است.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .