عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فاز نخست مرمت و بازسازی کف‌پوش تالار فخرالدین اسعد گرگانی به پایان رسید


فاز نخست مرمت و بازسازی کف‌پوش تالار فخرالدین اسعد گرگانی به پایان رسید

فاز نخست مرمت و بازسازی کف‌پوش تالار فخرالدین اسعد گرگانی به پایان رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اعلام اینکه اعتبار بازسازی تالار فخرالدین اسعد گرگانی ره‌آورد سفر نخست رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم به استان گلستان بوده است، گفت: در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم شاهد پایان یافتن فاز نخست مرمت و بازسازی کف‌پوش تالار فخرالدین اسعد گرگانی هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قاسم قندهاری با اشاره به اینکه تالار فخرالدین اسعد گرگانی ابنیه‌ای ارزشمند و جلوه و نماد فرهنگی در شهرستان گرگان و استان گلستان به شمار می‌رود و بیش از نیم‌قرن در خدمت حوزه فرهنگ و هنر بوده است، گفت: این مجموعه برای ادامه حیات نیازمند بازسازی و بهسازی بود که در سفر نخست رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به استان اعتباراتی برای آن تخصیص یافت.

وی درباره اقدامات صورت گرفته گفت: با توجه به اینکه تالار فخرالدین اسعد گرگانی یک مرکز فرهنگی و هنری پر تقاضا و مخاطب است، تلاش شد ضمن عدم ایجاد وقفه در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، توانستیم در گام نخست کف پوش طبقه فوقانی را با رعایت اصول، بازسازی و مرمت کنیم.

قندهاری در ادامه ضمن اشاره به برخی پیگیری های صورت گرفته شده در حوزه وزارتی برای مرمت این بنای ارزشمند گفت: هم اکنون مرمت طبقه همکف و به روز رسانی سیستم نوری تالار که کاری تخصصی بوده و دقت نظر ویژه ای را می‌طلبد در حال انجام است.

گفتنی است، تالار فخرالدین اسعد گرگانی در جلسه شورای عالی ثبت کشور «تالار فخرالدین اسعد گرگانی» از مواریث غیرمنقول استان گلستان در شهرستان گرگان در سال 1398 ثبت ملی شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .