عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انجام 2301 بازرسی از واحدهای صنفی گلستان ویژه طرح نظارتی شب یلدا


انجام 2301 بازرسی از واحدهای صنفی گلستان ویژه طرح نظارتی شب یلدا

انجام 2301 بازرسی از واحدهای صنفی گلستان ویژه طرح نظارتی شب یلدا

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از انجام 2301 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در راستای اجرای «طرح ویژه نظارتی شب یلدا» در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، جعفر کرامتی از انجام2301 بازرسی در طرح نظارتی ویژه شب یلدا همزمان با سراسر کشور از ۱۵ تا ۳۰ آذرماه در استان گلستان خبر داد و گفت : در این بازرسی ها 102 واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

وی گفت : با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام گرفته گشتهای مشترک ویژه ای با حضور بازرسان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت ، اداره کل تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف ، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی استان گلستان در بازار سراسر استان برگزار شد که طی این مدت 2301 بازرسی از صنوف مختلف انجام و برای 102واحد صنفی متخلف که قوانین نظام صنفی و حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده بودند پرونده تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید .

وی افزود : ارزش ریالی پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی بالغ بر ۲۵۴ میلیون تومان بوده است.

ایشان با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مصرف کنندگان بیان کرد : هدف از این طرح نظارت و رصد بازار کالاهای پر مصرف در این ایام بخصوص آجیل و خشکبار ، شیرینی جات ، انواع میوه های پرمصرف ایام خصوصا انار ، هندوانه ، سیب و پرتقال بوده است.

کرامتی خاطر نشان کرد : بیشترین تخلف های واحدهای صنفی در این مدت مربوط به عدم درج قیمت ، گران فروشی ، کم فروشی ، عدم صدور فاکتور و کالای قاچاق بوده است .

معاون بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در پایان ضمن درخواست از مردم جهت همکاری با سازمان‌های مسئول در حوزه بازار ، افزود: مردم می‌توانند ضمن ارائه گزارش هر گونه تخلفی در بازار ، کمک زیادی به سازمان‌های مسئول و متولی امر جهت نظارت جدی بر بازار و جلوگیری از تخلفات صنفی نمایند .

وی گفت : سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارشات تخلفات صنفی احتمالی هستند .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت ، معدن وتجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 63
  • کد خبر : 108936